فونیکسریمکسبهتام

ایران خودرو:

رنو با ما می‌ماند

عصر خودرو : در حالی که دیدار چند روز پیش مقامات ارشد رنو با مسوولان سایپا، شائبه‌هایی مبنی بر جدایی این خودروساز فرانسوی از ایران خودرو را به وجود آورد، مدیرعامل این شرکت (ایران خودرو) این موضوع را تکذیب و از ادامه همکاری با رنویی‌ها خبر داد.

رنو با ما می‌ماند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، چند روز پیش بود که مقامات رنو در دیدار با سایپایی‌ها ابراز امیدواری کردند تا پارس خودرو (زیرمجموعه سایپا) به شریک اختصاصی این شرکت تبدیل شود و با توجه به انتقادات پیشین مدیرعامل ایران خودرو از عملکرد رنو در ایران، خیلی‌ها گمان کردند این خودروساز فرانسوی قصد پایان دادن به همکاری خود با ایران خودرویی‌ها را دارد.

    حالا آن‌طور که هاشم یکه زارع عنوان می‌کند، شراکت ایران خودرو و رنو پابرجاست و این دو شرکت از هم جدا نخواهند شد. به گفته وی، منظور مسوولان رنو این بوده که پارس خودرو به شریک اختصاصی نیسان (شریک استراتژیک رنو) تبدیل شود، نه خود رنو.

    رنو و نیسان سال هاست با یکدیگر قرارداد همکاری مشترک (جوئینت ونچر) دارند و با وجود این شراکت، هر کدام برندی جداگانه در صنعت خودرو جهان به شمار می‌روند و بازارهای صادراتی و شرکای خاص خود را دارا هستند.

    با توجه به گفته‌های مدیرعامل ایران خودرو، گروه رنو- نیسان، شرکت پارس خودرو را به‌عنوان شریک اختصاصی خود در شاخه «نیسان»، در نظر گرفته و قرار نیست میان ایران خودرو و رنو جدایی رخ بدهد.

    این البته در حالی است که ایران خودرویی‌ها چندان دل خوشی از رنو نداشته و معتقدند این شرکت برای ادامه همکاری با آبی‌های جاده مخصوص، باید روش کار خود را تغییر دهد. در این مورد، مدیرعامل ایران خودرو همواره تاکید کرده که این شرکت یکسری اصول خاص را برای شراکت با خارجی‌ها در نظر گرفته و رنو نیز از این قائده مستثنی نیست.

    اتفاقا در جریان سفر اخیر مقامات ارشد رنو به ایران، جلسه مشترکی میان آنها و مسوولان ایران خودرو برگزار شده که البته هنوز خبری از جزئیات مذاکرات طرفین، به بیرون درز نکرده است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو