فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۰۲۱»

تدابیر ویژه مقامات پکن برای کاهش ۵ درصدی آلودگی هوا

عصر خودرو : مقامات شهری پایتخت چین به منظور دستیابی به چشم انداز مورد نظر برای کاهش آلودگی هوا در این شهر، تدابیر ویژه ای را برای سال جاری در نظر گرفته اند تا به میزان پنج درصد آلودگی هوا را کاهش دهند.

تدابیر ویژه مقامات پکن برای کاهش ۵ درصدی آلودگی هوا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سازمان محیط زیست پکن از تلاشهای مقامات این شهر خبر داد که در تلاشند با اتخاذ تدابیری، میزان آلودگی هوا در سال جاری را بر اساس چشم انداز های پیش بینی شده کاهش دهند.
    مقامات شهری پکن، میزان کاهش غلظت ریزگرد های معلق در هوا موسوم به (پی ام 2.5) در سال جاری را همانند سال گذشته، 5 درصد هدف گذاری کرده اند.
    «لی لی ژین» رئیس بخش کنترل هوای این سازمان گفت که در همین راستا، همه کارخانه های زغال سنگ در شش منطقه شهر پکن تعطیل خواهند شد تا میزان مصرف زغال سنگ به کمتر از 15 میلیون تن در سال برسد.
    از جمله اقدامات دیگر مسئولان شهری پکن، اصلاح ساختار مصرف انرژی، از رده خارج کردن بیش از 200 هزار خودروی فرسوده، تعطیلی بیش از 300 کارگاه تولیدی و کاهش ظرفیت تولید سیمان به پنج میلیون تن در سال جاری می باشد.
    با وجود هدف گذاری پنج درصدی کاهش آلودگی هوا در سال گذشته، مقامات پکن تنها موفق به کاهش 4 درصد غلظت ریزگردهای معلق در هوا شده اند.
    طبق یک برنامه ریزی انجام شده، دولت مرکزی چین در نظر دارد میزان غلظت ریزگردهای معلق در هوا بین سال های 2012 تا 2017 را در مجموع 25 درصد کاهش دهد.
    شهر پکن پایتخت چین - پرجمعیت ترین کشور جهان - چند سالی است که با معضل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کند.
    منشا اولیه آلودگی هوا، وجود آلاینده های زیست محیطی از جمله بیش از پنج میلیون وسیله نقلیه موتوری، کارخانجات زغال سنگ در مناطق حاشیه ای شهر و طوفان های گردغبار ناشی پروژه های ساختمانی گزارش شده است.
    همچنین پدیده مه غلیظ در شهر پکن نیز هر از گاهی مشکلاتی را به وجود می آورد که موجب می شود مقامات این شهر تدابیر ویژه ای برای مقابله با آن اتخاذ کنند.
    مسئولان کنترل کیفیت هوا و آلاینده های چین هر چند با بکارگیری فناوریهای مدرن، سعی در مهار و کنترل آلودگی دارند اما در برخی موارد شدت آلودگی به حدی است که ابزار و آلات مدرن نیز راهگشا نیست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو