فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن خودروسازان:

پژو ایرانی بازار هدف فرانسویان را قبضه می‌کند!

عصر خودرو : در صورتی که قرارداد نهایی در مذاکرات هسته ای بین مذاکره‌کنندگان به امضا رسد مسلماً کمپانی‌های خودروساز خارجی نظیر کره‌ای‌ها، ژاپنی‌ها و آمریکایی‌ها برای همکاری با ایران اعلام آمادگی خواهند کرد.

پژو ایرانی بازار هدف فرانسویان را قبضه می‌کند!
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا، احمد نعمت بخش اظهار داشت: در صورتی که قرارداد نهایی در مذاکرات هسته ای بین مذاکره‌کنندگان به امضا رسد مسلماً کمپانی‌های خودروساز خارجی نظیر کره‌ای‌ها، ژاپنی‌ها و آمریکایی‌ها برای همکاری با ایران اعلام آمادگی خواهند کرد.

    وی گفت: در گذشته نیز خط تولید شورولت و کادیلاک در ایران بود و در صورت توافق مجددا خطوط جدید آنها راه اندازی می شود.

    نعمت بخش با بیان اینکه هم‌اکنون 20 میلیون ظرفیت مازاد برای تولید خودرو در منطقه وجود دارد گفت: خودروسازان ما با همه ظرفیت خود کار نمی‌کنند و باید به دنبال بازارهای جدیدتر باشند.

    نعمت‌بخش خاطرنشان کرد:  از این پس قراردادها را با کشورهای دیگر به راحتی نخواهیم بست و کلیه پروژه ها را به مناقصه خواهیم گذاشت و شرکتی که بیشترین امتیاز را در این مناقصه کسب کند می‌تواند با ما همکاری داشته باشد.

    وی تصریح کرد: از مواردی که باید برای همکاری با خودروسازان در نظرگرفته شود رقابتی بودن ، قیمت مناسب و نیز بهره بردن از 30 تا 40 درصد از کارگران خودرو‌ساز داخلی و نیز صادرات 30درصد از خودروهای تولیدی مشترک در بازار هدف آنهاست.

    وی گفت: در کشورهای عراق و سوریه ما نمایندگی، تعمیرگاه و خدمات پس از فروش خودرو ایجاد کرده ایم.

    دبیر انجمن خودروسازان تصریح کرد: هم‌اکنون نیز پژو محصولات خود را به آلمان صادر می‌کند و اگر قرارداد مشترکی بین خودروسازی ما و پژوی فرانسه بسته شود صادرات خودروهای مشترک باید به سمت بازار هدف صادراتی آنها و آلمان نیز صورت گیرد.

    نعمت‌بخش در خصوص هزینه‌های سربار خودروسازان نیز گفت: زمانی که قانون بهبود فضای کسب و کار به کارفرما اجازه اخراج کارگران را نمی‌دهد و باید هزینه‌های این نیروی مازاد تامین شود و حق بیمه بیکاری نیز پرداخت شود چطور می‌توان هزینه‌های سربار را کم کرد؟

    وی گفت: به اعتقاد بنده بهترین راه برای کاهش هزینه‌های سربار، خروج خودروهای فرسوده از خیابان‌ها و جایگزینی آن با خودروهای نو است که می تواند راهی برای کاهش آلایندگی محیط زیست نیز باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو