فونیکسریمکسبهتام

ساخت نخستین نمونه موتور سیکلت تمام برقی در ایران

عصر خودرو : نخستین نمونه موتور سیکلت تمام برقی ایرانی طراحی و ساخته شد.

ساخت نخستین نمونه موتور سیکلت تمام برقی در ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، شرکت بناشریف موفق شد مراحل طراحی، مدل سازی و ساخت نمونه اولیه از اولین موتور سیکلت تمام برقی در کشور را به پایان برساند.

    هدف این پروژه رسیدن به یک محصول بومی بوده است که متناسب با نیاز مردم ایران و سازگار با شرایط جغرافیایی و کاربری مردم طراحی و ساخته شده باشد.

    در طراحی این موتورسیکلت شهری تلاش شده است که با بومی‌سازی تکنولوژی قطعات، هزینه تمام شده محصول کاهش پیدا کند.

    سازندگان این محصول معتقدند موتورسیکلت تمام برقی با قابلیت سرعت 100 کیلومتر بر ساعت و 100 کیلومتر پیمایش با هر بار شارژ می‌تواند جایگزین موتورسیکلت‌های فعلی بنزینی باشد.

    علاوه بر این در طراحی این محصول امکان سفارشی‌سازی در نظر گرفته شده است که مشتری بتواند متناسب با نیاز خود، نوع کاربری و هزینه‌ای که می‌تواند بپردازد مشخصات اصلی محصول را انتخاب کند.

    در حال حاضر طراحی موتورسیکلت تمام برقی به اتمام رسیده و در مرحله ساخت فیکسچرها‌، قالب‌ها و ساخت قطعات، قرار دارد.

    در بسیاری از قطعات مرتبط با این محصول از روش‌های نمونه‌سازی سریع از جمله پرینت سه بعدی استفاده شده است تا بتوان فاز تحقیق و توسعه این محصول را در کمترین زمان ممکن به اتمام رساند.

    گفتنی است شرکت بناشریف با هدف توسعه استفاده از انرژی‌های پاک و فن‌آوری‌های دوستدار محیط‌زیست در سال 1393 ایجاد شده است.

    این شرکت با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت جهانرو، یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان موتورسیکلت در ایران و پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه شریف، به عنوان با سابقه‌ترین مرکز تحقیقاتی در زمینه وسایل نقلیه الکتریکی در ایران، فعالیت خود را آغاز کرده است.

    پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف، طراحی و ساخت خودروی تک سرنشین الکتریکی، خودروی دو سرنشین الکتریکی، خودروی چهارسرنشین هیبریدی، موتورسیکلت اسپرت الکتریکی را از سال 1385 در تاریخچه فعالیت‌های خود ثبت کرده است.

    شرکت جهانرو نیز از سال 1349 فعالیت خود را در زمینه تولید موتورسیکلت‌های بنزینی آغاز کرده و از قدیمی‌ترین فعالان این صنعت به شمار می‌آید.

    مجموعه بناشریف انجام فعالیت‌های تحقیقاتی، طراحی، مهندسی و ساخت با رویکرد تولیدی در زمینه خودرو و موتورسیکلت‍های برقی با تکیه بر دانش بومی را هدف‌گذاری کرده است. این مجموعه به منظور کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، تمرکز فعالیت خود را بر موتورسیکلت‌های الکتریکی و خودروهای کوچک الکتریکی قرار داده است.

    فعالیت‌های کلی این شرکت شامل موارد مختلفی از طراحی و ساخت موتورسیکلت الکتریکی ایرانی و راه‌اندازی خط تولید آن، ایجاد مرکز خدمات پشتیبانی وسایل نقلیه الکتریکی برای موتورسیکلت و خودروی برقی و بومی‌سازی تکنولوژی قطعات مرتبط با قوای محرکه الکتریکی مانند بسته باتری، بی‌ام‌اس، کنترلر درایور، شارژر و مبدل‌های ولتاژ می‌شود.

    همچنین مطالعه بازار و تدوین استراتژی‌های بازاریابی و استانداردسازی و کنترل کیفیت قطعات نیز در دستور کار مجموعه بناشریف قرار دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو