فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داد

آماده سازی ۱۴۰ واگن جدید مترو در واگن سازی تهران

عصر خودرو : معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از مراحل پایانی آماده سازی ۱۴۰ واگن جدید مترو در قالب ۲۰ رام قطار در کارخانه واگن سازی متروی تهران خبر داد و گفت: پایتخت به ۳ هزار واگن جدید نیاز دارد.

آماده سازی ۱۴۰ واگن جدید مترو در واگن سازی تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: گر چه نمی‌توان از مسائل و مشکلاتی که تحریم‌های ناجوانمردانه برای تولیدکنندگان و سازندگان داخلی به وجود آورده، چشم‌پوشی کرد اما محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها باعث شده تا شرکت‌های داخلی، بومی‌سازی را در دستور کار خود قرار دهند.

    وی با اشاره به این که ایران در چند سال اخیر توانسته گام‌های بلندی در زمینه طراحی و ساخت محصولات صنعتی بر دارد، اظهار کرد: در این میان، صنعت مترو در راستای بومی‌سازی این صنعت ازجمله تولید واگن مترو، گام‌های مؤثری برداشته و در ساخت واگن‌های مترو با فنآوری بالا به خودکفایی رسیده‌ایم و نیاز به واردات واگن از دیگر کشورها  به شدت کاهش یافته است.

    تشکری هاشمی با بیان این که نیاز آینده متروی تهران به سه هزار دستگاه واگن جدید مترو و آمادگی برخی کلان‌شهرها برای افتتاح یا تجهیز خطوط مترو، فرصت بسیار مناسبی برای صنعت‌گران داخلی است تا با تمام توان نیاز بازار داخلی را تأمین کنند، تصریح کرد: در ساخت واگن‌های مترو با فناوری بالا به خودکفایی 60 درصدی رسیده‌ایم.

    وی با اشاره به اینکه به طور میانگین از 60 درصد خروج ارز برای واردات واگن مترو به کشور جلوگیری شده، اظهار کرد: البته هدفمان دست‌یابی به ظرفیت 100 درصدی است و این در حالی است که امروز در احداث ایستگاه‌ها و ساخت تونل‌های مترو با استفاده از توان متخصصان داخلی به خودکفایی کامل دست پیدا کرده‌ایم.

    معاون شهردار تهران با بیان اینکه حمل و نقل شهری از مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد شهری محسوب می‌شود و توسعه آن تأثیر فراوانی بر متغیرهای اقتصاد کلان همچون تولید و اشتغال بر جای م‌گذارد، تصریح کرد: برای رسیدن به استقلال صنعتی، در صنعت مترو باید به تولیدکنندگان داخلی کمک و از آن‌ها حمایت کنیم.

    معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر اینکه در جریان ساخت هر خط مترو، هزاران شغل مستقیم و ده‌ها هزار شغل غیر مستقیم ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: صنعت مترو، فرصت بی ‌بدیلی در راستای اشتغال زایی در کشور محسوب می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو