فونیکسریمکسبهتام

میدانی که وجود خارجی ندارد

چهارراه قتلگاه باجان مردم بازی می‌کند

عصر خودرو : تصادفات مکرر در چهارراه کمربندی شهید بهشتی شهر ورامین موجب شده این مکان از سوی اهالی قتلگاه لقب گیرد، این در حالی است که مطالبه مردم برای احداث میدان در این محل تنها بر روی نقشه عملیاتی شد.

چهارراه قتلگاه باجان مردم بازی می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، امروزه تصادفات رانندگی آمار زیادی از مرگ و میرهای کشور را به خود اختصاص داده است و در این راستا مسئولان و تصمیم گیران امر تلاش می کنند تا با بهره گیری از روش های مختلف زمینه کاهش این آمار را فراهم آورند.

    در این میان بخش قابل توجهی از تصادفات منجر به فوت یا نقص عضو، در خیابان های شهرها صورت می گیرد که بخش عمده ای از آن به علت اشکال در وضعیت هندسی معابر، خیابان ها و گذرگاه ها است.

    خیابان هایی که جوابگویی حجم انبوه خودروها نیست

    شهرستان ورامین نیز به دلیل همجواری با پایتخت هر روز شاهد افزایش جمعیت و به طبع آن افزایش وسائل نقلیه است در حالی که خیابان ها و معابر شهر ورامین همچنان حالت سنتی خود را داشته و نسبت به سال های قبل تغییری نکرده اند.

    اگرچه تعریض و گسترش خیابان ها و معابر اصلی شهرستان ورامین نیازمند صرف وقت و هزینه گزافی است اما در برخی موارد با انجام کارهای کم هزینه و کوتاه مدت می توان از بروز بسیاری از تصادفات و مصدومیت ها در این شهرستان جلوگیری کرد.

    سه راهی سکینه بانو ورامین تشنه توجه و عنایت مسئولان

    یکی از نقاطی که در سطح شهرستان ورامین در طول روز شاهد تردد صدها خودروی شخصی و عمومی و موتور سیکلت است، سه راه سکینه بانو است که عدم وجود میدان در این سه راهی سبب بروز تصادفات ناگواری در این نقطه طی سال های اخیر شده است.

    با افتتاح آزادراه قم-گرمسار، خودروهای سنگین و بارکش نیز برای استفاده از این آزادراه از سه راهی سکینه بانو که اکنون به چهارراه تبدیل شده، استفاده کرده و به این ترتیب این نقطه از شهر ورامین طی سال های اخیر اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

    نقطه ای که در ورامین به چهارراه قتلگاه معروف شده است

    طی سال های اخیر همواره ایجاد میدان در این چهار راه به عنوان مطالبه جدی مردم و برخی مسئولان مطرح بوده اما با گذشت چندین سال از این مطالبه همچنان میدانی در این چهارراه دیده نمی شود و وقوع تصادفات ناگوار در این نقطه ادامه داد.

    تصادفات مکرر در این منطقه منجر به کشته و مجروح شدن برخی از شهروندان طی سال های گذشته شده به همین خاطر اهالی ورامین نام این چهارراه را به نام چهارراه قتلگاه تغییر دادند.

    میدانی که در نقشه هست اما وجود خارجی ندارد

    پس از مطالبه جدی مردم از شهرداری برای اجرای میدان در چهارراه قتلگاه این موضوع در دستور کار شهرداری قرار گرفت و حتی نام این میدان نیز به نام میدان پلیس انتخاب شد و در برخی نقشه های شهری نیز قید شد اما با گذشته مدت ها از این نامگذاری هنوز خبری از میدان نیست.

    البته شهرداری ورامین مدتی پیش تلاش داشت تا ایجاد میدان در چهارراه قتلگاه را آغاز کند اما به گفته مسئولان تعداد معدودی افراد اجازه آغاز عملیات در این منطقه را ندادند.

    حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در 15 آبان ماه سال 92 و در اولین نشست هم اندیشی با شهردار ورامین اظهار داشت: شهرستان ورامین اکنون با برخی مشکلات کوچک و پیش پا افتاده روبرو است که به راحتی قابل حل می باشد اما متأسفانه برای برطرف کردن این معضلات عزم جدی صورت نمی گیرد.

    احداث میدانی که  در دستور کار قرار نمی گیرد

    وی ادامه داد: وجود معضلات فراوان در محله حسین رضا و مجروح شدن روزانه مردم در چهارراه قتلگاه از جمله موضوعاتی است که افراد زیادی را آزار می دهد اما کسی برای رفع این معضلات کاری انجام نمی دهد.

    در 19 تیرماه سال گذشته نیز دوباره امام جمعه موقت ورامین در نشست بررسی مشکلات شهری اظهار داشت: از سالیان گذشته احداث یک میدان در کمربندی شهید بهشتی که به دلیل تصادفات مکرر به چهارراه قتلگاه معروف شده، مطرح بوده اما هنوز اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفته است که امید می رود در سال جدید این پروژه نیز تکمیل و از حوادث احتمالی جلوگیری شود.

    مردم منتظر اقدام عملی شهرداری برای راه اندازی میدان پلیس هستند

    فاطمه امینی یکی از ساکنان این منطقه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بارها شهروندان ورامینی بویژه مردم این منطقه از شهرداری و مسئولان امر خواسته اند تا نسبت به احداث میدان در چهارراه قتلگاه اقدام کنند.

    این شهروند ورامینی افزود: طی سال های اخیر مطالبات زیادی برای انجام این مهم صورت گرفته اما متأسفانه هنوز شهرداری نسبت به این موضوع اقدام لازم را انجام نداده و مردم منتظر اقدامات شهرداری در این زمینه هستند.

    وی ادامه داد: گاهی اعلام می شود که تعداد معدودی معارض اجازه احداث میدان را نمی دهند اما باید این سوال را پرسید که باید جان مردم را به خاطر تعداد انگشت شماری که خواسته های ناصواب دارند فدا کرد و آیا مسئولان توان برخورد با این افراد را ندارند.

    ابوالفضل حیدری یکی دیگر از ساکنان این منطقه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از شهرداری انتظار داریم در سال جاری وضعیت ساخت میدان در چهارراه قتلگاه را مشخص کند و برای همیشه به این موضوع خاتمه دهد.

    وی افزود: قطعا مردم و شهروندان ورامینی از شهرداری در ساخت میدان در چهارراهی که شاهد تصادفات مرگباری بوده حمایت خواهند کرد.

    علی حیدریان شهردار ورامین در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه شهرداری برای سه راه سکینه بانو اظهار داشت: هم اکنون آسفالت این منطقه در دستور کار شهرداری قرار گرفته و تلاش داریم تا قبل از عملیات آسفالت این منطقه را جدول گذاری کنیم.

    شهردار ورامین در پاسخ به این سوال که میدان پلیس در نقشه های شهری ورامین وجود دارد پس چرا برای احداث این میدان اقدامی صورت نمی پذیرد افزود: وجود میدان در این منطقه در طرح تفصیلی نیست و ما هم اکنون منتظر نقشه ای هستیم که بر اساس طرح تفصیلی کشیده می شود و اگر وجود میدان در این منطقه مغایر با طرح تفصیلی نباشد ما آمادگی احداث میدان در این منطقه را داریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو