فونیکسریمکسبهتام

واکنش پژو به توافق هسته‌ای:

تولید جدیدترین مدلهای پژو در ایران

صادرات قطعات از سرگرفته می‌شود

عصر خودرو: گروه خودروسازی فرانسوی پژو سیتروئن در پی توافق هسته‌ای اعلام کرد این شرکت سرگرم مذاکرات پیشرفته با ایران خودرو درباره فعالیتهای خودروسازی در این کشور است و انتظار دارد پس از برداشته شدن تحریمها، پیشرفت سریعی داشته باشد.

تولید جدیدترین مدلهای پژو در ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، ژان کریستوف کمار، مدیر امور منطقه آفریقا و خاورمیانه پژو به رویترز گفت: توافق میان ایران و قدرتهای غربی راه را برای پیشرفت قابل توجه مذاکراتمان هموار خواهد کرد.

    به گفته کمار، برخلاف شراکت کنونی که تحت آن ایران خودرو مدلهای قدیمی‌تر این خودروساز را مونتاژ می‌کند، تحت شراکت جدید با استفاده از جدیدترین معماری و موتورهای پژو، خودرو تولید خواهد کرد و دستاورد پروژه مذکور یک جهش نسلی خواهد بود.

    بر اساس گزارش رویترز، پژو که پیش از تحریمهای اتحادیه اروپا و آمریکا در سال 2011 یکی از بزرگترین خودروسازان خارجی حاضر در بازار ایران بود، به دلیل حضور رقیبان چینی که پس از خروج این شرکت جای پایی در این کشور پیدا کرده اند، با رقابت دشوارتری روبرو خواهد شد.

    شرکت خودروسازی فرانسوی رنو هم تصمیم دارد تولید سدان لوگان که در ایران به تندر معروف است را ازسربگیرد.

    به گفته منابع آگاه صنعتی، سایر خودروسازان غربی شامل فولکس واگن و فورد با انتظار برای نهایی شدن توافق هسته ای که روز گذشته اعلام شد، مدتها مهیای ورود مجدد به ایران بوده اند. اما هر دو شرکت روز گذشته تاکید کردند در حال حاضر فعالیتی در ایران ندارند.

    تحت توافق هسته ای که پس از مذاکرات فشرده در وین حاصل شد، تحریمهای بین المللی، لغو خواهند شد.

    پژو در سال 2012 تحت فشار سهامدار وقت خود جنرال موتورز عرضه کیت مدلهای 206 و 405 خود به ایران خودرو را متوقف کرد اما شریک ایرانی اش اندکی بعد تامین قطعات مورد نیازش را از طریق واسطه‌ها آغاز کرد و به نوعی سهم حدود 30 درصدی پژو در این بازار حفظ شد.

    طبق اعلام این خودروساز فرانسوی، سال گذشته حدود 350 هزار دستگاه خودرو با برند پژو در ایران ثبت شدند.

    کمار اعلام کرد که برداشته شدن قریب الوقوع تحریمهای مالی زنجیره تامین قطعات را مجددا خواهد گشود و به پژو امکان می‌دهد فروش معمولی این قطعات را ازسربگیرد.

    وی در ادامه افزود: جوینت ونچر تولیدی برنامه ریزی شده میان این شرکت و ایران خودرو برای بازارهای صادراتی هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

    سخنگوی پژو سیتروئن اعلام کرد در حالیکه مذاکرات با شرکای ایرانی احتمالی دیگر در جریان است اما مذاکرات با ایران خودرو در مرحله پیشرفته‌تری قرار دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو