فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون عمران مجلس:

عملکرد قابل قبولی در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نداشته ایم

عصر خودرو : یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت :در بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی، اتوبوس و مینی بوس تا کنون عملکرد قابل قبولی در سطح کشور نداشته‌ایم.

عملکرد قابل قبولی در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نداشته ایم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محمد فیروزی با بیان این که هم‌زمان با توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری و جایگزینی مترو به عنوان وسیله حمل و نقلی پاک به جای وسایل نقلیه آلاینده، با از رده خارج کردن تاکسی‌ها و اتوبوس‌های فرسوده از ناوگان می‌توانیم عملکرد بهتری داشته باشیم. گفت : در راستای حمایت از نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، باید ارائه تسهیلات مطلوب و مؤثر و در عین حال اجباری در دستور کار دولت قرار گیرد،البته این تسهیلات باید با کیفیت بالا و در شأن رانندگان ارائه شده و از سر در گم گردن آن­ها در چرخه بوروکراسی اداری جلوگیری به عمل آید.

    فیروزی با بیان این که ارائه تسهیلات باید با مدیریت صحیح، کیفیت مناسب و در مدت زمان کوتاه ارائه و به نوعی عمل شود تا صاحب خودرو بتواند از این تسهیلات در زمان مناسب بهره بگیرد، تصریح کرد: با ارائه صحیح تسهیلات شاید بتوانیم تهران و سایر کلان‌شهرهای کشور را تا حدی از بحران آلودگی هوا نجات دهیم.

    این نماینده مجلس با تأکید بر این که ارائه این تسهیلات تا کنون مقطعی بوده و از کیفیت لازم برخوردار نبوده و روند نادرست حاکم بر آن گاه حتی خانواده رانندگان را تا مرز ورشکستگی نیز پیش برده،‌ اضافه کرد: تاکسی، عموماً تنها وسیله ارتزاق راننده تاکسی و خانواده وی محسوب می‌شود.

    وی با اشاره به این که برای ثمربخش­ بودن ارائه این تسهیلات باید اراده حاکمیتی در کار باشد و قوانین و مقررات درست و حساب شده وجود داشته باشد، اظهار کرد: توانایی انجام چنین کاری چه از نظر مدیریتی و چه از نظر بودجه به تنهایی از سوی سازمان تاکسیرانی تهران و سایر شهرها و کلان‌شهرهای کشور امکان‌پذیر نیست .

    فیروزی با بیان این که باید دیگر نهادها از جمله خودروسازان داخلی با افزایش کیفیت محصولات خود در این زمینه همکاری کنند،‌ تصریح کرد: طرح نوسازی فعلی، کفایت و وزانت لازم را نداشته و هر سال بخشی از مشکلات فرسودگی خودروها باقی می‌ماند و به سال بعد منتقل می ­شود.

    این نماینده مجلس با تأکید بر این که باید به دنبال طرحی جدید به جای طرح فعلی نوسازی خودروهای فرسوده باشیم،‌ اضافه کرد: طرح جایگزین، باید هم بهینه‌سازی مصرف سوخت را در بر داشته باشد و هم اشتغال‌زآیی ایجاد کند و از سوی دیگر با افزایش کیفیت ناوگان، استفاده هر چه بیشتر مردم از حمل و نقل عمومی را نیز هدف قرار دهد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر لزوم حمایت دولت از نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، خاطرنشان کرد: دولت در بودجه باید اعتبارات مناسبی را برای ارتقای کیفیت ناوگان حمل و نقل عمومی به منظور حمایت از شهرداری تهران و سایر شهرها و کلان‌شهرهای کشور اختصاص دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو