فونیکسریمکسبهتام

بدترین وقت برای خرید خودرو چه‌زمانی است؟

عصر خودرو: خرید خودرو یکی از مهم‌ترین تصمیمات مالی محسوب می‌شود. برای اخذ این تصمیم علاوه بر قیمت، کیفیت و مدل خودرو، باید موارد مهم‌تری نظیر زمان مناسب خرید را نیز در نظر داشت.

بدترین وقت برای خرید خودرو چه‌زمانی است؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، خرید خودرو یک تصمیم بزرگ محسوب می‌شود. همچنین، علاوه‌بر انتخاب نوع خودرو، باید تصمیم‌های متنوعی روبرو می‌شوید؛ مثلا اینکه می‌خواهید خودرو کارکرده بخرید یا صفر؟ یا اینکه می‌خواهید خودرو قسطی بخرید یا نقدی؟ و چه امکاناتی برای شما اهمیت دارد؟

    به‌گزارش پایگاه اینترنتی چیت‌شیت، یکی دیگر از عوامل مهمی که خریداران خودرو باید به آن توجه داشته باشند، تصمیم‌گیری برای زمان مناسب خرید است. برای کمک به این تصمیم مهم، فهرستی از بدترین زمان‌های خرید خودرو به شما معرفی می‌کنیم تا از آنها اجتناب کنید.

    فصل بهار
    بنابراعلام موسسه USAA، فصل بهار زمانی از سال است که مردم برای استفاده از آب و هوای خوب به سفر و گردش می‌روند و در نتیجه بسیاری از آنها به دلیل دریافت عیدی‌ها و پاداش‌های سالانه جیب‌شان تقریبا پرپول است. این مساله باعث می‌شود تا فروشندگان خودرو با علم به این قضیه کمترین تخفیف و بیشترین سود را درنظر بگیرند و تخفیف‌هایی را که معمولا در فصل کسادی بازار برای مشتریان درنظر می‌گیرند را در فصل رونق ارائه ندهند.

    حتما می‌پرسید بهترین فصل سال برای خرید خودرو چیست؟ ماه‌های زمستان و پایانی سال بهترین زمان برای خرید خودرو و استفاده از بیشترین تخفیف‌هاست. حتما تبلیغات بسیاری را در این رابطه دیده‌اید که در آنها تخفیف‌های پایان سال به چشم می‌خورند. اما اگر نمی‌توانید تا پایان سال صبر کنید، بهترین زمان برای شما آخرین ماه فصل است که یکی از بهترین زمان‌ها می‌تواند اواخر تابستان یا اوایل پاییز باشد.

    خرید خودرو با جیب خالی
    افرادی که با جیب پر به نمایشگاه خرید خودرو می‌روند، قدرت مذاکره و چانه‌زنی بیشتری دارند. ازسوی دیگر، هرچه میزان پرداخت اقساط شما پایین‌تر باشد، بازی را به‌نفع شما تغییر می‌دهد. در ایده‌آل‌ترین حالت، باید میزان پرداخت پیش قسط شما حداقل 20 درصد ارزش واقعی خودرو باشد. در کمال تعجب، فروشندگان خودرو می‌گویند بسیاری از مشتریان با جیب خالی پا به نمایشگاه می‌گذارند و جالب‌تر اینکه به ندرت میزان پیش قسط و اقساط خود را پایین می‌آورند.

    برخی مشتریان تصمیم می‌گیرند تا با درنظر گرفتن اینکه در آینده نزدیک وضعیت مالی‌شان چگونه خواهد بود، اقدام به خرید خودروی صفر کنند که این نیز یک اشتباه بزرگ محسوب می‌شود؛ زیرا هیچ تضمینی نیست که در آینده نزدیک بتوانند شغلی که فکر می‌کنند با حقوقی که در ذهنشان تصور می‌کنند را کسب کنند. بنابراین با این پیش‌بینی‌ها نمی شود اقدام به خرید خودرو کرد.

    خرید احساسی
    وقتی یک خودرو را از روی احساس و هوس می‌خرید، به خودتان زمان کافی برای تفکر نمی‌دهید. خودرو معمولا یک خرید وسوسه‌کننده محسوب می‌شود و این فقط به‌خطر این نیست که شما یک خریدار ماهر نیستید، بلکه بگذارید راستش را بگوییم؛ خودروهایی که در نمایشگاه می‌بینیم بسیار وسوسه کننده و جذاب هستند. پس وقتی دارید آنها را از پشت شیشه نمایشگاه نگاه می‌کنید با خود می‌گویید: این ماشین من است که اینجا پارک شده؛ فوق‌العاده‌است!

    اما خوشبختانه امروز فرآیند خرید خودرو کمی تغییر کرده و جستجوی اینترنتی به یکی از مهم‌ترین عادات مشتریان، پیش از تصمیم‌گیری و خرید تبدیل شده است. این‌روزها مردم از این نمایشگاه به آن نمایشگاه نمی‌روند تا خودروی مورد علاقه خود را انتخاب کنند. درواقع، خریداران خودرو پیش از خرید به‌طور میانگین از 1.6 نمایشگاه دیدن می‌کنند که این نسبت به 10 سال پیش یک تغییر عمده محسوب می‌شود چراکه طبق داده‌هایی که در شبکه «سی‌ان‌بی‌سی» منتشر شده، در آن زمان مردم دست‌کم از 5 نمایشگاه بازدید می‌کردند تا خودرو موردنظرشان را خریداری کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط