فونیکسریمکسبهتام

معاون توانبخشی بهزیستی:

دست دلالان از واردات خودروی معلولان قطع شد

عصر خودرو: معاون توانبخشی بهزیستی گفت: معلولان واجد شرایطی که تمکن مالی ندارند می توانند از طریق تفاهم‌نامه بهزیستی با خودروسازان داخلی با همین تسهیلات خودروی خود را دریافت کنند.

دست دلالان از واردات خودروی معلولان قطع شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسین نحوی‌نژاد معاون توانبخشی بهزیستی با اشاره به روند واردات خودروی معلولان اظهار کرد: تاکنون از 4 هزار و 700 معلول واجد شرایط 150 نفر خودروی خود را دریافت کرده و هم اکنون 50 خودروی دیگر نیز در گمرک قرار دارند.

    وی بیان داشت: طبق مصوبه هیئت وزیران سال 87 ، به معلولین واجد شرایط برای ورود 4 هزار و 700 خودرو با تسهیلات 300 میلیون ریالی اجازه داده شد.

    معاون توانبخشی سازمان بهزیستی ادامه داد: به دنبال این مصوبه فعالیت‌ها برای شناسایی افراد واجد شرایط انجام و پس از ثبت‌نام و چندین بار غربالگری معلولین واجد شرایط شناسایی شدند. اسامی به وزارت اقتصاد و امور دارایی داده شد تا بتوانند ازطریق ساز و کارهای ارائه شده خودروهای خود را وارد کشور کنند.

    وی در ادامه با اشاره به ورود افراد سودجو به چرخه واردات خودروی معلولان تصریح کرد: طی بررسی‌های انجام شده مشخص شد که متاسفانه بسیاری از معلولان علی رغم اینکه از فیلترهای مخالف گذشته‌اند هنوز توان مالی را برای ورود خودروها به کشور ندارند در نتیجه افراد سودجو وارد این جریان شدند که با امتیاز این معلولان این خودروها را خریداری می‌کردند و سود کلانی می‌بردند و عملا تسهیلات به جای اینکه صرف رفاه حال معلولان شود سود آن در جیب افراد دیگری می‌رفت.

    نحوی‌نژاد به توقف روند ترخیص خودروها از گمرک اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور انجام کارشناسی‌های بیشتر، طی مکاتبه‌ای با گمرک روند ورود خودروها از طریق این تسهیلات متوقف شد.

    وی با بیان اینکه این کار در دو بخش پیگیری خواهد شد افزود: استفاده از بند 6 تفاهم‌نامه مصوبه سال 87 هیئت وزیران مبنی بر اینکه تسهیلات به خودروساز داخلی داده شود به نظر می‌رسد برای بسیاری از معلولان این وضعیت قابل قبلول‌تر باشد و از این وضعیت جلوگیری کند اما در بخش دوم نیز می‌توان با انجام کارشناسی و مددکاری های لازم از میان 4 هزار و 700 نفر معلول افرادی که شرایط مالی ورود خودرو خارجی را دارند شناسایی و به اداره گمرک معرفی شده و خود به صورت مستقیم خودرو را وارد کنند.

    معاون امور توانبخشی بهزیستی در ادامه تاکید کرد: معلولانی که تمکن مالی ندارند از طریق تفاهم‌نامه با خودروساز داخلی با همین تسهیلات خودروی خود را دریافت کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم