فونیکسریمکسبهتام

معاون شهردار تهران عنوان کرد؛

حذف موانع فلزی از پیاده روهای تهران

عصر خودرو: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همزمان با روز عصای سفید، گفت: تا رسیدن به شهر ایده آل برای معلولان از جمله نابینایان، راهی طولانی در پیش داریم.

حذف موانع فلزی از پیاده روهای تهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: بیش از 700 هزار نابینا و کم بینا در کشور وجود دارد که حدود 100 هزار نفر از این تعداد در تهران زندگی می ‌کنند و مدیریت شهری اعتقاد دارد همان‌ طور که امکانات زندگی برای 9 میلیون شهروند این کلانشهر روز به روز بهتر و بیشتر می شود، امکان زندگی برای 100 هزار شهروند نابینای پایتخت نیز باید فراهم شود.

    وی با اعلام اینکه حمایت از جانبازان و معلولان در امور شهری همواره مورد تاکید شهردار تهران است، خاطرنشان کرد: شهردار تهران، مجموعه تکالیف و وظایفی را برای رعایت حقوق معلولان و جانبازان به حوزه های مختلف مدیریت شهری از جمله حوزه حمل و نقل ابلاغ فرموده اند که احداث پایانه ویژه حمل و نقل جانبازان و معلولان و اختصاص سرویس های مناسب سازی شده به این منظور و اختصاص سرویس رایگان به دانش آموزان مدارس استثنایی از جمله اقداماتی است که در این زمینه انجام شده است.

    معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه تا وقتی تردد شهروندان عادی در معابر شهری به سختی انجام می شود، حرکت نابینایان در شهر با سختی های به مراتب بیشتری رو به روست، اظهار کرد: به این منظور، در چند دهه اخیر نسبت به احداث پیاده راه ها در محورهای اصلی شهر و مناسب سازی پیاده روها در بسیاری از نقاط شهر اقدام شده که این اقدام تا حدودی توانسته شرایط را برای عبور و و مرور نابینایان بهتر کند.

    تشکری هاشمی با بیان اینکه یکی از مشکلات تردد نابینایان، علمک های فلزی است که عموماً به منظور جلوگیری از ورود موتورسیکلت به پیاده روها نصب شده اند، تصریح کرد: اخیراً تلاش کرده ایم تا جای ممکن، نسبت به حذف این دستک های فلزی که بیشتر از اینکه مانع ورود موتورسیکلت ها باشند،‌ مانع حرکت راحت نابینایان و عبور ویلچرسواران شده اند، اقدام کنیم.

    وی با تأکید بر اینکه پیش بینی صندلی ویژه معلولان در اتوبوس های شرکت واحد و قطارهای مترو از جمله اقداماتی است که به منظور سهولت در تردد معلولان از طریق ناوگان عمومی به عمل آمده، ‌اضافه کرد: البته این مهم مشروط به این است که این صندلی را سایر مسافران اشغال نکنند و به شهروندان معلول اجازه دهند تا از حداقل امکانی که برای آنها در نظر گرفته شده، ‌استفاده کنند.

    معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه نصب بالابر در برخی از پل های عابر پیاده و تجهیز بسیاری از پل ها به پله های برقی از دیگر اقداماتی است که به منظور تردد آسان عموم شهروندان از جمله نابینایان به عمل آمده،‌ اظهارداشت: این مهم در قالب مناسب سازی ایستگاه های اتوبوس به ویژه اتوبوس های تندرو و همچنین تجهیز ایستگاه های مترو به پله برقی و نیز نصب بالابر در تعدادی از ایستگاه ها انجام شده است.

    تشکری هاشمی با بیان اینکه مناسب سازی امکانات حمل و نقلی برای عموم معلولان از جمله نابینایان محدود به   ایستگاه های مترو و بی آر تی نیست، تصریح کرد: 4 پایانه مسافری تهران نیز برای استفاده این عزیزان مناسب سازی شده اند، ضمن این که چراغ های راهنمایی تعدادی از تقاطع هایی که تردد نابینایان از آنها بیشتر است،‌ مجهز به امکانی شده اند که عابر نابینا بتواند هنگام عبور از آن، چراغ را برای خودروهای عبوری در وضعیت قرمز دهد.

    وی با تأکید بر اینکه شهر ایده آل و مطلوب، شهری است که حضور در شهر و استفاده از امکانات، فضاها و معابر شهری برای تمام شهروندان آن امکان پذیر باشد، خاطرنشان کرد: در چنین شهری شهروندان معلول از جمله نابینایان باید بتوانند مانند شهروندان عادی به شهر و خدمات شهری دسترسی داشته باشند، هر چند به منظور رسیدن به چنین شهری راهی دراز در پیش داریم اما مدیریت شهری تهران در چند دهه اخیر در مسیر رسیدن به چنین شهری تمام سعی و تلاش خویش را به کار گرفته است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم