فونیکسریمکسبهتام

افت ۱۰۰ هزار تا ۱.۵ میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی در بازار پس از توافق

عصر خودرو : در پی اعلام خبر توافق هسته‌ای بین ایران و کشورهای ۱+۵ ، قیمت خودروهای داخلی در بازار با روندی کاهشی روبرو شد، به طوری که قیمت این خودروها بین ۱۰۰ هزار تا یک و نیم میلیون تومان کاهش یافت.

افت ۱۰۰ هزار تا ۱.۵ میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی در بازار پس از توافق
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، هر چند بازار خودرو  طی سه، چهار ماه اخیر با روندی کاهشی قیمت‌ها همراه بوده است، اما باز هم بازار نسبت به اعلام خبر توافق هسته‌ای بدون واکنش نماند و قیمت خودروهای داخلی تا 1.5 میلیون تومان کاهش یافته است.

    بر این اساس، بررسی بازار محصولات ایران خودرو نشان می‌دهد قیمت پژو 206 تیپ 5 با افت 300 هزار تومانی به 36 میلیون و 300 هزار تومان رسیده و قیمت پژو 206 صندوق‌دار مدل V8 نیز 300 هزار تومان کاهش یافته و به 37 میلیون تومان رسیده است.

    در مورد پژو 405 نیز باید به افت 200 هزار تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن با قیمت 30 میلیون و 400 هزار تومان اشاره کنیم.

    پژو پارس سال نیز با کاهش قیمت 500 هزار تومانی، این روزها به قیمت 36 میلیون و 300 هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود. نوع دوگانه‌سوز این خودرو نیز افت قیمت 300 هزار تومانی را در بازار تجربه کرده و به قیمت 37.5 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

    در مورد تندر 90 مدل E2 دنده اتوماتیک هم باید به کاهش یک میلیون تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت 50 میلیون تومان در بازار اشاره کنیم.

    قیمت رانا هم 200 هزار تومان کاهش یافته است و مشتریان می‌توانند این خودرو را با قیمت 32 میلیون و 600 هزار تومان از بازار خریداری کنند.

    * افت قیمت پراید

    در بررسی محصولات سایپا نیز باید به افت 100 هزار تومانی قیمت تیبا و عرضه آن به قیمت 24 میلیون و 100 هزار تومان در بازار اشاره کنیم.

    قیمت سایپا 111 مدل SE نیز با کاهش 300 هزار تومانی به 20 میلیون و 700 هزار تومان رسیده و سایپا 131 مدل SE هم با افت قیمت 100 هزار تومانی، این روزها به قیمت 20 میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود. در عین حال قیمت سایپا 132 مدل SE بدون تغییر، 20 میلیون و 500 هزار تومان باقی مانده است.

    قیمت تندر پارس نیز با کاهش 500 هزار تومانی به 43 میلیون تومان رسیده است.

    در مورد آریو دنده اتوماتیک نیز باید به کاهش قیمت 1.5 میلیون تومانی این خودرو در بازار اشاره کنیم که در حال حاضر به قیمت 54.5 میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود. قیمت آریو دستی نیز با افت 500 هزار تومانی در بازار به 48 میلیون تومان رسیده است.

    در چنین شرایطی، قیمت وانتزامیاد بنزینی در بازار 500 هزار تومان افزایش یافته و به 24.5 میلیون تومان رسیده است.

    * مشتریان در انتظار کاهش دوباره قیمت‌ها

    در کنار افت روند نزولی بازار خودروهای داخلی، بازار خودروهای خارجی طی روزهای اخیر تغییر چندانی را شاهد نبوده و در این مورد می‌توان به ثبات قیمت اکثر خودروها اشاره کنیم، هرچند قیمت سوناتا 2015 با افت 500 هزار تومانی در بازار به 170 میلیون تومان رسیده است.

    بازار خودروهای داخلی در حالی روند کاهشی قیمت‌ها را تجربه می‌کند که خریداران همچنان منتظر کاهش دوباره قیمت‌ها در این بازار هستند و در عین حال، بحث‌های مطرح شده مبنی بر حضور شرکت‌های خودروساز خارجی در ایران در پی توافق هسته‌ای، احتمال کاهش قیمت خودرو و ایجاد تنوع بیشتر در عرضه خودرو به مشتریان را به همراه دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو