فونیکسریمکسبهتام

رئیس‌جمهوری که راننده مسی شد

عصر خودرو : لیونل مسی ستاره آرژانتینی تیم بارسلونا که هفته پیش در سفری به کشور گابن به صورت نمادین آجر ساخت یک ورزشگاه را گذاشته بود توسط رسانه ها به دریافت ۲میلیون پوند برای انجام این حرکت متهم شد.

رئیس‌جمهوری که راننده مسی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تابناک، رئیس  جمهور گابن علی بونگو که در طول این سفر وی را همراهی می‌کرد در این مورد ادعا کرده: مسی تنها به قولی که مدت‌ها قبل داده بود عمل کرده است.این درحالی است که خود این شخص نیز به فساد مالی و نقض حقوق بشر متهم است. اخیرا مسی و پدرش در اسپانیا برای فرار از پرداخت مالیات تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند. یکی از اتهامات پدر مسی فروش حق پخش عکس‌های مسی در برزیل اروگوئه،سویس و انگلستان برای فرار از پراخت مالیات در اسپانیا است. که مسی و پدرش هر دو این اتهامات را رد کرده‌اند.

    مسی دراین مراسم با شلوار جین کوتاه و و یک تیشرت سفید رنگ با تصویر بازیگر هالیوودی، مرلین مونرو حاضر شد. که این هم مورد انتقاد قرار گرفته  و گفت شد که مسی قصد داشته خالکوبی های جدید خود را به نمایش بگذارد.


    این ستاره 28 ساله روز یک شنبه به کشور گابن وارد شد. و بلافاصله مورد انتقاد شدید رسانه‌های دنیا خصوصا رسانه های فرانسوی قرار گرفت که  عنوان می‌کردند که ستاره آرژانتینی مهمان یکی از آلوده ترین رئیس جمهورهای آفریقا ،که شدیدا تحت اتهامات فساد مالی و اداری و همچنین نقض حقوق بشر قرارداد، است . علی بونگو رئیس جمهور کشور گابن که یک از کشورهای غربی قاره افریقا است و تا سال 1960 از مستعمرات فرانسه محسوب می‌شده قدرت را در سال 2009 از پدرش عمر بونگو که به عنوان یکی از ثروتمند ترین مردان دنیا شناخته می‌شد و پس از گذشت حدود 40 سال در قدرت ماندن به دست گرفت و پس از آن بود که انقادات از وی به عنوان رئیس جمهور این کشور نیز آغاز شد. از اتهاماتی که به علی  بونگو وارد است  می‌توان از غارت بیت المال، فساد در انتخابات برای باقیماندن در قدرت  اختصاص 25 درصد از درآمد ناخالص داخلی بونگو به خود نام برد .پلیس فرانسه که پیگیری اتهامات وارده به خانواده بونگو را به عهده دارد عنوان کرده است که در کشور گابن و پاریس حدود 39 خانه متعلق به خانواده بونگو است.

    یکی دیگراز اتهاماتی که به مسی در این سفر وارد شده است دفاع وی از حکومت گابن است.مسی همچنین در افتتاح رستوران خانوادگی علی بونگو نیز شرکت داشته است.در همین حال بسیاری از شهروندان گابن از این حرکت مسی خشمگین شده‌اند و در  رسانه‌های مخالف دولت اعلام کردند که لیونل مسی قبل از سفر به گابن باید درمورد حکومت این کشور تحقیقات بیشتری به عمل می‌آورد.

    رسانه های فرانسوی ابتدا فقط مسی را متهم به دریافت 2.4 میلیون پوند کردند، اما پس از گذشت یک روز مشخص شده  که دکو، هم‌بازی سابق مسی در تیم بارسلونا نیز در این سفر مسی را همراهی می‌کرده است. سرمقاله فرانس‌فوتبال در مورد سفر مسی به آفریقا اینگونه آغاز می‌شود:"سفری کوتاه به آفریقا با 3.5 میلیون یورو درامد؟، بد نیست " .رسانه‌های فرانسوی همچنین عنوان کردند که علی بونگو شخصا رانندگی مسی را در مسیر فرودگاه تا محل برگزاری مراسم در یک جیپ به عهده داشته است. 

    بونگو در حمایت از سفر مسی عنوان داشت که چند سال پیش به بارسلونا سفر کرده بودم و در ملاقاتی با مسی وی به من قول داد که به لیبرویل(پایتخت گابن) سفر میکند. او مرد عمل است و بر سر قولی که من داده بود ماند. 

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو