فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان توسعه و تجارت :

ایران پایگاه خودرو سازی آلمان در منطقه خواهد شد

عصر خودرو: افخمی راد گفت: با توجه به لغو تحریم‌ها شرکت‌های آلمانی خواهان سرمایه گذاری در ایران هستند که در این میان شرکت خودرو سازی فولکس واگن، ایران را پایگاه خودرو سازی آلمان در منطقه هدف گذاری کرده است.

ایران پایگاه خودرو سازی آلمان در منطقه خواهد شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، ولی الله افخمی راد رئیس سازمان توسعه و تجارت گفت: امروز صبح هیئت ایرانی به سرپرستی وزیر صنعت و معدن و تجارت عازم وین شدند و همایش اقتصادی ایران و اروپا  در وین در اتاق بازرگانی اتریش برگزار که در این همایش حدود 100 شرکت ایرانی و 180 شرکت خارجی حضور خواهند داشت.
      
    وزارت صنعت و معدن و تجارت قبل از مذاکرات 1+5 وین برنامه‌ریزی‌های لازم را برای برگزاری این همایش انجام داده بود و قرار بر این شد که بعد از اتمام و به نتیجه رسیدن مذاکرات بلافاصله این همایش برگزار شود.
     
    رئیس سازمان توسعه و تجارت با اشاره به اینکه وزیر صنعت و معدن و تجارت در راستای افزایش تعامل تجارت ایران و اروپا عهده‌دار تبیین و تسریع مواضع اقتصادی ایران در این همایش است تصریح کرد: بعد از مذاکرات سیاسی حالا وقت این است که این مذاکرات در بعد اقتصادی دربین ذینفعان مربوطه یعنی تجار و بازرگانان ایرانی و اروپایی صورت گیرد.
     
    افخمی راد در پاسخ به این سوال که چه کشورهایی تاکنون خواهان سرمایه گذاری در ایران هستند گفت: تنها کشور آلمان پیشروی سرمایه گذاری در ایران بوده و کشورهای دیگر تنها برای فروش کالاهای خود در کشور با ما به گفت و گو مذاکرات پرداخته‌اند.
     
    وی همچنین در خصوص ورود شرکت‌های خودرو سازی در ایران افزود: صنعت خودرو سازی فولکس واگن آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در ایران اعلام کرده و قرار است با کمک و بر اساس اصول و قوانین جمهوری اسلامی ایران پایگاه اصلی تولید و صادرات خود را در منطقه، در کشور ما تاسیس کند.
     
    رئیس سازمان توسعه و تجارت در خصوص تاثیر مذاکرات در اقتصاد کشور گفت: با توجه به توانمندی‌های ایران در داشتن نیرو انسانی متخصص و عزم دولت برای جهش اقتصادی خوش‌بین هستیم که پله‌های توسعه و ترقی کشور در بخش اقتصاد در میان مدت بهتر از گذشته طی شود .
     
    وی افزود: همچنین بخش عمده موانعی که در زمان تحریم بوجود آمد تحریم‌های بانکی و ممنوعیت و محدودیت خرید و فروش در خارج از کشور بوده که در این مدت از فناوری‌های جدید به خصوص در بخش بانکداری عقب افتاده‌ایم و نمی‌توانیم به سرعت آنها را رفع کنیم.
     
    افخمی راد اظهار داشت: این که در نظر گرفته شود فردا با امضای تفاهم نامه‌ای شرایط اقتصادی کشور تغییر اساسی پیدا کند و یا قیمت ارز کاهش یابد امکان پذیر نخواهد بود بلکه باید رشد و توسعه کشور با برنامه‌ریزی منطقی و علمی حرکت خود را آغاز کند.
     
    وی در خصوص افزایش تعرفه کالاهای کره‌ای عنوان کرد: ماه گذشته در پاسخ به سوال یک روزنامه‌نگار کره‌ای در خصوص آینده بازار صادراتی کره در ایران اعلام کردم کشورهایی که در زمان تحریم ایران را همراهی و حمایت کردند در مقابل کشورهایی مانند کره که  نه تنها تحریم‌های بین المللی را به شدت رعایت می‌کردند بلکه پای خودرا فراتر از آن می‌گذاشتند و بعد از مذاکرات شرایط بهتری را برای سرمایه گذاری در کشور خواهند داشت.
     
    وی خاطر نشان کرد: طی چند سال اخیر بارها وزیر صنعت و معدن و تجارت با شرکت‌های ال جی و سامسونگ مکاتباتی را در راستای جذب سرمایه گذاری در ایران انجام داده که در این میان این شرکت‌ها تنها به برگزاری جلسات تشریفاتی در کشور بسنده کردند و اکنون ایران بدون پهن کردن فرش قرمز، در جهت پاسخ به رفتارهای گذشته اقدام به افزایش دیوار تعرفه‌ای برای این دوشرکت کرده است. 

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو