فونیکسریمکسبهتام

رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت خبر داد

راهکار ستاد سوخت برای کاهش اتلاف بنزین در عوارضی اتوبان‌ها

عصر خودرو: رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت با بیان اینکه خودروها در عوارضی‌ اتوبانها در صف می‌ایستند که مصرف سوخت آنها قابل ملاحظه و کلان است، اضافه کرد: مصرف اضافه سوخت ناشی از توقف در عوارضی‌های مختلف متفاوت است، اما مجموع این عدد در کل کشور بالا است.

راهکار ستاد سوخت برای کاهش اتلاف بنزین در عوارضی اتوبان‌ها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، علیرضا فیض‌بخش اظهار داشت: درباره موضوع حمل‌ونقل و مصرف سوخت کاریهایی در ستاد سوخت انجام شد و گزارش‌هایی تهیه و تقدیم دولت شد.

    وی افزود: ستاد سوخت قبلاً در کارهای اجرایی فعّال بود، اما از اواخر سال گذشته وارد فعّالیت‌های ستادی شدیم و ظرف یکی، دو ماه گذشته در زمینه‌های مختلف از جمله معاینه فنی و عوارضی‌های اتوبان‌ها گزارش‌های خوبی تهیه و به دولت ارائه کردیم، تا در دولت روی آنها کار شود و مصوبات قابل قبولی در راستای کاهش مصرف سوخت داشته باشیم.

    *راهکار ستاد سوخت برای کاهش اتلاف سوخت

    رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت گفت: در همه جای دنیا عوارض اتوبان‌ها در 3 خط عوارض به‌صورت اتوماتیک و در یک خط به‌صورت دستی پرداخت می‌شود، اما در کشور ما برعکس است.

    وی با بیان اینکه باید مشوق‌هایی فراهم شود که به عدد 3 به یک برسیم، ادامه داد:  شما الان در عوارضی‌ها همواره با تجمع خودروها مواجه هستید و اغلب کسانی که از خط پرداخت اتوماتیک عبور می‌کنند عموماً پرداخت جریمه 20 هزار تومانی را می‌پذیرند.

    فیض‌بخش تاکید کرد: در این باره باید فرهنگ‌سازی و کار شود و مشوق‌هایی تعریف شود تا در این بخش پرداخت اتوماتیک رونق بگیرد.

    وی اضافه کرد: ما گزارشی تهیه کردیم و مطالعات میدانی نیز در این باره انجام دادیم که در حال بررسی در کمیسیون‌های دولت از جمله کمیسیون زیربنایی است.

    وی گفت: در همه جای دنیا راه‌حل‌هایی به کار برده‌اند که این نسبت 3 به یک شود، نه یک به 3، چون در شرایط فعلی خاصیتی ندارد و کارآمد نیست.

    *میزان سوختی که در عوارضی‌ها تلف می‌شود قابل توجه است

    رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت با بیان اینکه در عوارضی‌ها همواره خودروهای زیادی در صف ایستاده‌اند که مصرف سوخت آنها قابل ملاحظه و کلان است، اضافه کرد: اتوبان به اتوبان میزان مصرف اضافه سوخت ناشی از توقف در عوارضی‌ها متفاوت است، اما مجموع این عدد در کل کشور بالا است.

    وی توضیح داد: خودروها در لاین پرداخت اتوماتیک با سرعت متوسط 60 کیلومتر در ساعت می‌توانند عبور کنند، اما در لاین پرداخت دستی حتی اگر صفی وجود نداشته باشد توقف کامل اتفاق می‌افتد و تفاوت مصرف سوخت ایجاد خواهد شد و چون تعداد ترددهای جاده‌ای زیاد است، مجموع این تفاوت مصرف‌های کوچک عدد بزرگی خواهد شد.

    فیض‌بخش افزود: روی موارد مشابه دیگری در راستای کاهش مصرف سوخت کار کرده و پیشنهاداتی ارائه کرده‌ایم و منتظر اعلام نظر دولت در این زمینه هستیم.

    *میزان موفقت طرح‌های بند «ق» باید در طول زمان ارزیابی شود

    وی در ادامه اظهار داشت: موارد مربوط به بند (ق) تبصره 2 قانون بودجه 93 که به ماه 15 تغییر کرده است، در دستور کارت سوخت قرار نداشت و شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت پروژه‌های مربوط به آن را انجام می‌دهد.

    رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سخت اضافه کرد: ما نه گزارشی از توافقات بند (ق) داریم نه از ما نظری خواسته شده است،‌ اما میزان موفقیت پروژه‌های این بند باید در طول زمان مورد ارزیابی قرار گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو