فونیکسریمکسبهتام

پژو ۲۰۶ و رانا ۲۰۰ و ۷۰۰ هزار تومان پایین‌تر از کارخانه

قیمت خودرو در بازار به زیر قیمت کارخانه رسید

عصر خودرو : رکود بازار خودرو و کاهش تقاضای خرید باعث شد تا بعد از گذشت چند سال، قیمت برخی خودروها در بازار به زیر قیمت کارخانه برسد به طوری که رانا ۷۰۰ هزار تومان و پژو ۲۰۶صندوق‌دار ۲۰۰ هزار تومان ارزانتر از کارخانه در بازار معامله می‌شوند.

قیمت خودرو در بازار به زیر قیمت کارخانه رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، کاهش تقاضا برای خرید خودروهای داخلی طی یکی دو سال اخیر و در پی افزایش چشمگیر قیمت این محصولات از سوی خودروسازان باعث شد تا بازار خودرو با روندی رکودی روبه‌رو شود و این رویه امروز قیمت برخی خودروها را به زیر قیمت کارخانه رسانده است.

    پژو 206 صندوق‌دار مدل V8 از جمله خودروهایی است که قیمت آن در بازار به کمتر از قیمت کارخانه رسیده به طوری که در حال حاضر این خودرو در بازار به قیمت 37 میلیون تومان معامله می‌شود، اما قیمت کارخانه‌ای آن با تحویل حداقل 20 روز به 37 میلیون و 232 هزار تومان می‌رسد.

    همچنین رانا با قیمت 32 میلیون و 500 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود که اختلاف بیش از 700 هزار تومانی با قیمت کارخانه را دارد و در حال حاضر این خودرو با قیمت 33 میلیون و 233 هزار تومان توسط کارخانه عرضه می‌شود که البته خریداران باید برای تحویل آن 20 روز تا یک‌ ماه منتظر باشند.

    رکود بازار خودرو در مورد محصولات دیگر نیز تأثیرگذار بوده به طوری که قیمت خودروهای دیگر هم در بازار تا حد زیادی به قیمت کارخانه‌ نزدیک شده است.

    * قیمت بازاری سمند و 405 به قیمت کارخانه نزدیک شد

    در حال حاضر پژو 405 جی‌ال‌ایکس با قیمت 29 میلیون و 100 هزار تومان در بازار عرضه می شود که قیمت این خودرو در کارخانه 300 هزار تومان بالاتر، یعنی 28 میلیون و 800 هزار تومان است.

    پژو 405 اس‌ال‌ایکس نیز به قیمت 31 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود که قیمت کارخانه‌ای این خودرو 30 میلیون تومان است.

    همچنین سمند LX بنزینی با قیمت 31 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود که قیمت کارخانه‌ای این خودرو 30 میلیون و 134 هزار تومان است.

    در مورد 206 تیپ 5 نیز باید به قیمت 37 میلیون و 100 هزار تومانی این خودرو در بازار اشاره کنیم که با قیمت 36 میلیون و 700 هزار تومان توسط کارخانه عرضه می‌شود.

    قیمت پژو پارس سال نیز در بازار 36 میلیون و 300 هزار تومان است که قیمت کارخانه‌ای آن به 35 میلیون و 400 هزار تومان می‌رسد.

    تندر 90 دنده اتوماتیک محصول ایران‌ خودرو نیز که طی روزهای اخیر افت قیمت 3 میلیون تومانی را تجربه کرده، در حال حاضر به قیمت 50 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود، در حالی که قیمت کارخانه‌ای این خودرو 47 میلیون و 200 هزار تومان است.

    در مورد دنا نیز باید به قیمت 42 میلیون و 400 هزار تومانی این خودرو در کارخانه اشاره کنیم که در بازار به قیمت 43.5 میلیون تومان عرضه می‌شود.

    * نزدیکی قیمت کارخانه‌ای و آزاد پراید و تیبا

    در مورد محصولات سایپا نیز باید به اختلاف ناچیز قیمت پراید و تیبا در کارخانه و بازار اشاره کنیم به طوری که در حال حاضر سایپا 131 مدل SE در بازار 300 هزار تومان بالاتر از قیمت کارخانه یعنی به قیمت 20 میلیون و 200 هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

    تیبا صندوق‌دار نیز توسط کارخانه به قیمت 24 میلیون تومان عرضه می‌شود و قیمت این محصول در بازار 24.5 میلیون تومان است.

    در همین حال، تیبا هاچ‌بک بدون اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار به قیمت 27 میلیون و 170 هزار تومان معامله می‌شود.

    در مورد سایپا 111 مدل SE نیز در بازار باید به قیمت 20 میلیون و 800 هزار تومانی این خودرو اشاره کنیم که درحال حاضر به قیمت 20 میلیون و 140 هزار تومان توسط کارخانه عرضه می‌شود.

    سایپا 132 مدل SE نیز در بازار 20 میلیون و 300 هزار تومان معامله می‌شود که قیمت کارخانه‌ای این خودرو حدود 20 میلیون تومان است.

    در مورد پارس تندر نیز باید به قیمت 43 میلیون تومانی این خودرو در بازار و قیمت 39 میلیون و 400 هزار تومانی آن در کارخانه اشاره کنیم.

    * بازار در انتظار کاهش دوباره قیمت‌ها

    رکود در بازار خودرو در شرایطی ادامه دارد که خریداران همچنان منتظر کاهش قیمت‌ها هستند و برخی فعالان بازار نیز معتقدند نبود تقاضا برای خودرو باز هم باعث پایین آمدن قیمت‌ها در بازار خواهد شد که در این صورت باید دید واکنش خودروسازان نسبت به قیمت محصولاتشان چه خواهد بود و آیا باز هم بر افزایش قیمت خودرو پافشاری خواهند کرد یا خیر؟

    در این میان، توافق هسته‌ای و گشایش‌های اقتصادی که در پی خواهد داشت نیز بر قیمت تمام شده خودرو تأثیرگذار خواهد بود و باعث کاهش آن می‌شود.

    در همین حال، برخی کارشناسان معتقدند مشخص شدن نتیجه مذاکرات و تأثیر آن بر اقتصاد کشور باعث ایجاد پویایی در بازارهای اقتصادی و از جمله بازار خودرو خواهد شد که این موضوع تقاضاهای جدیدی را وارد بازار می‌کند و باعث سرشکن شدن هزینه‌های تولید و کاهش قیمت تمام شده خودرو خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو