فونیکسریمکسبهتام

شرط بقای خودروسازان چینی در ایران

عصر خودرو: بعد از توافق اخیر سیاسی میان ایران و غرب همچنان اخباری زیادی در مورد حضور برندهای معتبر بین‌المللی در بازار خودرو کشور به گوش می‌رسد، از همین رو برخی معتقدند حضور این برندها فعالیت خودروسازان چینی در ایران را سخت خواهد کرد.

شرط بقای خودروسازان چینی در ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، این در حالی است که به‌نظر می‌رسد خودروسازان چینی با تمرکز بر دو شاخص‌ مهم «کیفیت» و «خدمات پس از فروش»، قصد ماندن در بازار ایران و رقابت با رقبای آینده خود در این بازار را دارند. از سفر اخیر هیات آلمانی با همراهی غول‌هایی مانند بنز و فولکس‌واگن گرفته تا سفر قریب‌الوقوع فرانسوی‌ها که قطعا با همراهی رنو و گروه پژو-سیتروئن همراه خواهد بود و همچنین زمزمه آغاز مذاکرات شرکت‌های خودروساز ایرانی با آمریکایی‌ها، همه و همه، توجه‌ها را به سمت بازار خودرو ایران جلب کرده است. این به آن معنا است که رقابتی جدی میان تازه واردان بازار خودرو ایران و برندهایی که هم‌اکنون محصولاتشان در خیابان‌ها و جاده‌های کشور در حال حرکت است، شکل خواهد گرفت.

    از سوی دیگر، طی سال‌های اخیر و با تشدید تحریم‌های بین‌المللی و تحمیل آن به صنعت خودروی ایران، بیش از گذشته، فرصت‌های مناسبی در اختیار برندهای مختلف چینی و شرکت‌های ایرانی همکارشان که تقریبا همگی خصوصی هستند، به‌وجود آمد. اوضاع به شکلی پیش رفت که حتی با نزول تولید و فروش بازار خودروی ایران در سال‌های 91 و 92، روند تولید و فروش برندهای مختلف چینی با رشد قابل‌توجهی مواجه شد. حالا به‌نظر می‌رسد با حضور جدی برندهای بین‌المللی در کنار افزایش فشارها بر تداوم عرضه و فروش برخی تولیدات داخلی که سال‌هاست خطوط تولید خودروسازان کشور را مشغول خود کرده‌اند، فشارها روی خودروسازان چینی حاضر در بازار نیز افزوده شود. در این شرایط، برخی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که برندی از چین یا هر کشور دیگر به حیات خود در بازار ایران ادامه خواهد داد که در راستای کسب رضایت مشتریان قدم برداشته و در تدارک افزایش کیفیت محصولات خود و همچنین گسترش و بهبود فعالیت‌هایش در زمینه‌های مختلف از جمله خدمات پس از فروش و کیفیت، باشد.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو