فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۰۴۷»

آلودگی هوا، چینی ها را به استفاده از خودروهای برقی سوق داده است

عصر خودرو : گزارش ها حاکی از افزایش گرایش مردم چین به استفاده از خودروهای برقی است که این مسئله می تواند این کشور را به بزرگترین استفاده کننده از این نوع خودرو در جهان تبدیل کند.

آلودگی هوا، چینی ها را به استفاده از خودروهای برقی سوق داده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، دولتمردان چینی به منظور ترغیب مردم به استفاده از خودروهای برقی، تسهیلاتی ویژه را در نظر گرفته اند که این مسئله موجب افزایش استفاده از این نوع خودرو به جای وسایل نقلیه بنزینی در سال جاری میلادی شده است.

    یکی از شرکت هایی که بیشترین سهم در عرضه این خودروها را به خود اختصاص داده، شرکت «BAIC BJEV» است که 66 درصد از بازار فروش خودروهای برقی در شهر پکن را در اختیار دارد.

    براساس گزارش شین هوا، این شرکت در شش ماهه اول سال جاری میلادی (2015)، توانسته 6 هزار و 223 خودروی برقی بفروشد که این موضوع نشان دهنده علاقه و گرایش مردم به این نوع خودروها و دوری جستن آنان از خودروهای بنزینی است.

    دولتمردان چینی و شرکت های تولیدکننده خودروهای برقی در نظر دارند تا به منظور بر آورده ساختن نیازهای مشتریان، ایستگاه های شارژ بیشتری را در پکن ایجاد کنند.

    شرکت BAIC اعلام کرد که تصمیم دارد در پمپ های بنزین SINOPEC، ایستگاه های شارژ خودروهای برقی دایر کند.

    بنا به گفته مقامات این شرکت، عملیات شارژ الکتریکی این خودروها فقط 3 دقیقه طول می کشد و این موضوع در صرفه جویی وقت شهروندان نقشی مهم و تعیین کننده دارد.

    از سوی دیگر، شرکت «تلسا» که در حال حاضر 10 نمایشگاه فروش خودروهای برقی در چین را در اختیار دارد تصمیم گرفته نمایشگاهی را به منظور جلب بیشتر مشتریان تا پایان سال جاری میلادی در این کشور راه اندازی کند.

    یکی از متصدیان فروشگاه های خودروهای برقی در این کشور می گوید: حداکثر زمانی که طول می کشد یک شهروند چینی پس از واریز وجه خرید یک خودروی برقی، آن را تحویل بگیرد، یک ماه است و این یعنی اینکه آنان هر وقت اراده کنند صاحب یک خودروی برقی می شوند.

    همچنین مقامات بسیاری از شهرهای چین با برگزاری قرعه کشی های گوناگون، به برندگان آنها، خودروی برقی اهداء می کنند تا فرهنگ استفاده از این وسایل نقلیه در کشور نهادینه شود.

    «هو هیی» رئیس شرکت BAIC پیش بینی کرد چین در سال 2016، به بزرگترین مصرف کننده خودروها برقی در جهان تبدیل شود.

    بررسی های تحلیلی از وضعیت آب و هوا در شهرهای مختلف چین نشان می دهد، دود ناشی از وسایل نقلیه، عامل اصلی آلودگی هوا در شهرهای بزرگ این کشور از جمله «پکن» و «گوانگجو» است.

    این مسئله موجب شده تا دولتمردان چینی با در نظر گرفتن تسهیلات ویژه، مردم این کشور را به استفاده از خودروهای برقی به جای وسایل نقلیه بنزینی ترغیب کنند.

    موضوع آلودگی هوا در بیشتر شهرهای چین که همه ساله تعداد بیماران تنفسی، قلبی، روحی و سقط جنین را در میان زنان افزایش می دهد، از جمله دغدغه های مقام ها و مردم این کشور در مسیر پرشتاب توسعه و صنعتی شدن محسوب می شود.

    در همین رابطه چندی پیش یک نهاد مرتبط با وضعیت زیست محیطی کشور چین در گزارشی اعلام کرد که مردم بیش از 90 درصد شهرهای بزرگ پرجمعیت ترین کشور جهان در سال 2014 از استنشاق هوای پاک محروم بوده اند.

    مبارزه با آلودگی هوا در چین امروز به یکی از مطالبات اصلی مردم تبدیل شده و دولتمردان نیز وعده هوای پاک را به مردم می دهند، اما در کنار این مطالبه و وعده، گزارش نهادهای رسمی سنجش آلودگی هوا نشان می دهد سیاست ها هنوز نتوانسته به مطالبه مردم پاسخ دهد و 90 درصد شهرهای این کشور در سال گذشته میلادی از آلودگی هوا رهایی نیافته اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو