فونیکسریمکسبهتام

مشاور امور میراث فرهنگی سازمان قطار شهری اصفهان:

اقدامات اجرایی مترو در چار‌چوب توافقات میراث فرهنگی و مترو نهایی می‌شود

عصر خودرو : مشاور امور میراث فرهنگی سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: هیچ اقدامی خارج از توافقات میراث فرهنگی و مترو در راستای پروژه متروی اصفهان نهایی نمی‌شود.

اقدامات اجرایی مترو در چار‌چوب توافقات میراث فرهنگی و مترو نهایی می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، حمیدرضا طراوت پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته با توجه به سوابق آقای شعرباف تعامل خوبی بین میراث فرهنگی و سازمان قطار شهری با محوریت استاندار اصفهان به وجود آمده است، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ اتفاق و مشکل خاصی بین میراث فرهنگی و مترو وجود ندارد.

    وی با بیان اینکه پروژه متروی اصفهان به صورت کامل در حرکت است، اضافه کرد: در سال‌های 1374 و 1375 یک سری تأییدیه‌هایی با میراث فرهنگی داشتیم و پس از این موضوع با این تأییدیه‌ها یک سری اقدامات در ارتباط با میراث فرهنگی انجام شد.

    مشاور امور میراث فرهنگی سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با تاکید بر اینکه مصوبه خط دوم متروی اصفهان را داریم، تصریح کرد: یونسکو یک سازمان علمی، فرهنگی است که میراث فرهنگی یکی از بخش‌های این سازمان تلقی می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه ایکوموس مسئول مطالعات حفاظت از میراث فرهنگی و آثار تاریخی را به عهده دارد، ادامه داد: ایکوموس یک سری اطلاعات از ملی، مردم و موارد دیگر جمع‌آوری می‌کند و سازمان ایکوموس بیش از 100 کارشناس دارد.

    طراوت با بیان اینکه تمام مطالعات و اقدامات در راستای عبور خط دوم متروی اصفهان از میدان امام (ره) با هماهنگی میراث فرهنگی انجام شده است، تاکید کرد: یک کمیته پنج نفره در راستای این موضوع تشکیل شده و تمام اقدامات در راستای اجرای این خط باید به تصویب این کمیته برسد.

    وی با تاکید بر اینکه یک سیستم مانیتورینگ بزرگ برای میدان امام (ره) طراحی شد، افزود: با طراحی این سیستم تمام طراحی‌ها بررسی می‌شود.

    مشاور امور میراث فرهنگی سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با اشاره به اینکه مطالعات نشان می‌دهد که پنج برابر قطر تونل و بیش از 35 متر هیچ تأثیری ناشی از نشست روی آثار تاریخی ندارد، گفت: گزارش در این زمینه امضا شده و به تأیید رسیده است.

    وی با بیان اینکه این گزارش حدود دو هفته پیش مورد بررسی قرار گرفته و به تأیید سازمان‌های مربوطه رسیده است، اظهار کرد: از لحاظ مسائل هماهنگی با میراث فرهنگی آنچه را میراث فرهنگی دستور بدهد و تأیید کند، عملیاتی می‌کنیم.

    طراوت با تاکید بر اینکه هیچ اقدامی خارج از توافقات میراث فرهنگی و مترو در راستای این پروژه نهایی نمی‌شود، ادامه داد: پایه‌های کاخ جهان‌نما خارج از محدوده ایستگاه امام حسین (ع) قرار دارد اما در 17 تیر ماه سال گذشته درخواست شد که پایه‌های کاخ جهان‌نما باستان‌شناسی شود و پایه‌های این کاخ احیا شود.

    وی با اشاره به اینکه از کف‌فرش تاریخی چهار‌باغ دو متر باقی مانده و قرار شده که این کف‌فرش تاریخی را حفظ کنیم، تصریح کرد: همچنین عملیات احداث ایستگاه انقلاب به صورتی انجام می‌شود که تأثیری روی این کف‌فرش نگذارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط