فونیکسریمکسبهتام

توافق جدید با خودروسازان خارجی

عصر خودرو : وزیر صنعت از توافق جدید ایران با برخی خودروسازان خارجی خبر داد و گفت: پژو و رنوی فرانسه با تدوین استراتژی سرمایه گذاری مشترک به صورت «۵۰-۵۰» می توانند دوباره در بازار خودروی کشورمان حضور داشته باشند.

توافق جدید با خودروسازان خارجی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، محمدرضا نعمت زاده عصر امروز چهارشنبه در دیدار با وزیر امور خارجه فرانسه گفت: ایران ظرفیت های بزرگی برای سرمایه گذاران خارجی دارد که فرانسه هم می تواند از این فرصت ها استفاده کند.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: استراتژی جمهوری اسلامی ایران همکاری بلندمدت و سرمایه گذاری مشترک است و این همکاری ها با توجه به شرایط جدید منعقد خواهد شد.

    وی با بیان اینکه ایران و فرانسه سابقه تاریخی زیادی در زمینه های مختلف دارند، افزود: دو کشور تاکنون در بخش های صنعتی با یکدیگر همکاری داشته اند، ضمن اینکه ما محدودیتی برای همکاری با هیچ شرکتی نداریم اما برخی شرکتهای خارجی ما را در شرایط سخت همراهی نکرده اند.

    نعمت زاده تصریح کرد: البته این موضوع سبب شد تا ما روی پای خود بایستیم و جوانان تحصیل کرده و مهندسان ایرانی به فعالیتهای فنی و مهندسی بپردازند.

    وی با تاکید براینکه ایران از ظرفیت مهندسی بالایی برخوردار است، اظهارداشت: ایران و فرانسه می توانند همکاری های خوبی در همه بخش های صنعتی با یکدیگر داشته باشند.

    نعمت زاده با بیان اینکه به استراتژی بلندمدت نیازمند هستیم، ادامه داد: ایران با سایر کشورهای اروپایی وارد مذاکره و بعد از بررسی زمینه های همکاری قراردادهای آن آماده شده که به محض رفع محدودیتها اجرایی خواهد شد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شرایط سرمایه گذاری مشترک، گفت: با شرکتهای فولکس واگن، دایملر بنز و خودروسازان ژاپنی به توافقاتی دست پیدا کرده ایم که پس از رفع تحریمها این همکاری ها آغاز خواهد شد.

    نعمت زاده با اشاره به سابقه همکاری ایران با شرکت های پژو و رنوی فرانسه، اظهارداشت: این شرکتها باید چارچوبی را برای سرمایه گذاری مشترک به صورت« 50 - 50» برای تولید خودروی جدید در ایران تدوین کنند و از راه های جدید بازاریابی آن را عملیاتی سازند.

    فابیوس: به شرکتهای فرانسوی گفتیم قراردادها را آماده کنند

    وزیر امور خارجه فرانسه نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه می خواهیم با شما همکاری داشته باشیم، گفت: امروز شرایط تغییر کرده و باید با توجه به نیازهای یکدیگر مناسبات خود را توسعه دهیم.

    لوران فابیوس با اشاره به روابط صنعتی دو کشور، افزود: فرانسه آمادگی دارد در یک فضای «برد - برد» عمل کند و این همکاری ها می تواند در زمینه تکنولوژی های نوین باشد.

    وی اظهارداشت: به شرکتهای فرانسوی توصیه شده قراردادها را آماده کنند که به محض لغو تحریمها، فعالیتهای اقتصادی صنعتی با ایران آغاز شود.

    فابیوس تصریح کرد: با توجه به قدمت تاریخی همکاری های دو کشور باید با همکاری های مشترک جدید، آینده را بسازیم.

    وی سپس از دعوت رئیس جمهور فرانسه از رئیس جمهوری کشورمان برای دیدار از فرانسه در ماه نوامبر خبر داد و گفت: دیدار رئیس جمهوری ایران از پاریس می تواند همکاری های دو جانبه را بیش از پیش ارتقا بخشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو