فونیکسریمکسبهتام

یک فعال صنعت خودرو مطرح کرد:

برای انعقاد قرارداد با خودروسازان خارجی عجله کنیم

افزایش واردات به صلاح نیست

عصر خودرو : عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو معتقد است: مشارکت با خودروسازان خارجی تنها راه برای توسعه صنعت خودوسازی ایران است.

برای انعقاد قرارداد با خودروسازان خارجی عجله کنیم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، بهرام شهریاری اظهارکرد: باتوجه به اینکه در شرایط فعلی  اکثر خودروسازان بزرگ دنیا خواهان ورود به بازارمان هستند  بسیار ضروریست که مذاکرات برای قرارداد با آنها  به خوبی و سنجیده انجام گیرد تا صنعت خودروسازی ایران ، از این فرصت طلایی بیشترین بهره را ببرد. چراکه مشارکت با خودروسازان  خارجی تنها راه برای توسعه صنعت خودوسازی ایران است.

    عضو  انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو  تصریح کرد: در این میان مسوولان باید شرایط را برای همکاری‌ها بسنجند و با هر کدام از شرکت‌ها که شرایط بهتری را از لحاظ سرمایه‌گذاری و افزایش تیراژ اقتصادی برای ایران فراهم می‌کنند، قرارداد بسته و همکاری را آغاز کنند.

    شهریاری تاکید کرد: در حال حاضر شرکت‌های اروپایی چون رنو، زودتر به این مساله پرداخته‌اند و سریع‌تر با مسوولان در این صنعت ایران وارد مذاکره شده‌‌اند، در صورتی‌که ممکن است کشورهای آمریکایی و باقی برندهای مطرح در فرصت‌های پیش‌ رو و دیرتر برای حضور در این بازار اقدام کنند. از این رو نباید عجولانه و به سرعت برای همکاری با این شرکت‌ها تصمیم گرفت.

    او افزود: شاید برندهای مطرح دیگر با شرایط بهتر که به نفع ایران باشد، برای ورود به بازار بزرگ ایران ابراز تمایل کنند و وارد مذاکره شوند.

    به گفته این فعال بازار خودرو،  اینکه این قراردادها با یک شرکت عملیاتی شود یا نه بستگی به فروشنده دارد. همچنین اینکه چه برنامه‌ای برای آینده وجود دارد، به خریدار بستگی دارد و در این خصوص نمی‌توان نظر قطعی داد که صنعت خودروسازی ایران خواهان همکاری با چه شرکتی است و کدام گزینه بهتر است.

    شهریاری گفت: الزام اول و بزرگ برای صنعت خودروسازی ایران، ایجاد مشارکت و سرمایه‌گذاری‌ شرکای خارجی است که البته این شرکت‌ها باید با مشارکت خود، دانش طراحی، مدیریت وتولید را در قالب اقتصادی و تکنولوژی به این صنعت در ایران عرضه کنند. در این صورت است که بعد از همکاری با آنها شاهد تنوع محصولات و به‌روز بودن خودروها و... در کشور می‌شویم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط