فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو خبر داد:

مذاکره ایتالیایی‌ها با خودروسازان ایرانی هنوز قطعی نشده است

عصر خودرو : دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو مطرح کرد: هنوز مذاکره ایتالیایی‌ها با خودروسازان ایرانی قطعی نشده است.

مذاکره ایتالیایی‌ها با خودروسازان ایرانی هنوز قطعی نشده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، محمدرضا نجفی‌منش با بیان اینکه هنوز مذاکره ایتالیایی‌ها با خودروسازان ایرانی قطعی نشده است، مطرح کرد: وزیر خارجه ایتالیا با وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران عصر امروز دیداری خواهند داشت اما برای مذاکره‌ای جدی با خودروسازان هنوز به خودروسازان و قطعه‌سازان اعلام نشده است.

    او با اشاره به اینکه فردا نشستی با حضور فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی ایران تیم اقتصادی ایتالیایی را همراهی خواهند کرد، گفت: بیشتر فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و ایتالیا فردا معرفی می‌شود و محور همکاری‌ها مشخص می‌شود.

    دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو با بیان اینکه در نشست فردا حضور داردم، گفت: برای ایران هیچ محدودیتی وجود ندارد و می‌توانیم در بیشتر زمینه‌های سرمایه‌گذاری با ایتالیا وارد همکاری شویم اما باید دید آنها قصد چه همکاری با صنایع ایران دارند.

    نجفی‌منش همچنین در پاسخ به این سوال که چقدر ممکن است در صنعت خودروسازی وارد همکاری با فیات ایتالیا شویم، گفت: پتانسیل چنین همکاری وجود دارد و هیچ مشکلی در این زمینه از لحاظ ما وجود ندارد اما اینکه ایتالیایی‌ها چه پیشنهادهایی قرار است بدهند هنوز مشخص نیست و فردا معلوم می‌شود.

    این اظهارات در حالی است که چندی پیش هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در نشست مطبوعاتی خود از همکاری با فیات ایتالیا خبر داده بود. گرچه این فعلا در حد یک احتمال است و قراردادی امضا نشده است اما ممکن است ورود هیات‌ اقتصادی ایتالیا خودروسازان ایران را با فیات وارد فاز جدید همکاری‌ها کند. همچنین با توجه به اینکه شرکت فیات با پرداخت بدهی کرایسلر به دولت آمریکا بخش مهمی از سهام این شرکت را که در اختیار دولت آمریکا است، خریداری کرده می‌توان گفت ورود ایتالیایی به صنعت خودرو ایران زمینه‌های همکاری با خودروسازان آمریکایی را هم به وجود خواهد آورد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو