فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل بیمارستان میلاد خبرداد

ساخت هزار پارکینگ در مجاورت بیمارستان میلاد

عصر خودرو : مدیرعامل بیمارستان میلاد، گفت:‌ سال گذشته با توجه به افزایش مراجعات نوبت‌دهی اینترنتی و تلفنی را اجرایی کرده‌ایم و مراجعین به بیمارستان میلاد می‌توانند با شماره‌گیری ۸۴۰۹۰ به صورت خودکار نسبت به نوبت‌دهی تلفنی اقدام کنند.

ساخت هزار پارکینگ در مجاورت بیمارستان میلاد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، محمودرضا فیاض در نشست خبری که امروز در خصوص عملکرد بیمارستان میلاد برگزار شد، اظهار داشت:‌ این بیمارستان رأس هرم بیمارستان‌های تأمین اجتماعی است و 1100 تخت فعال دارد و عمل‌های تخصصی و فوق‌تخصصی نیز در این بیمارستان انجام می‌شود.

    وی ادامه داد: تمام اقشاری که تحت پوشش تامین اجتماعی هستند دفترچه درمانی دارند و درمان آن‌ها در مراکز ملکی تأمین اجتماعی از جمله بیمارستان میلاد رایگان است.

    وی ادامه داد:‌ این بیمارستان به صورت هیأت امنایی و خودگردان اداره می‌شود و پزشک ثابت و رابطه رسمی و استخدامی ندارد و اسناد را پس از هر نوع فعالیت به اسناد پزشکی سازمان تأمین اجتماعی ارائه می‌دهد و بر اساس عملکرد و تائیدیه آن سازمان ماهانه مبالغی به بیمارستان از سوی تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.

    مدیرعامل بیمارستان میلاد از راه‌اندازی سیستم HIS در این بیمارستان خبر داد و گفت:‌ HIS بیمارستان میلاد در سال گذشته راه‌اندازی شد و در اوایل امسال مالکیت آن را به صورت واحد در اختیار گرفت.

    فیاض ادامه داد: در سال گذشته یک میلیون و 200 هزار ویزیت، 85 هزار بیمار بستری، 126 هزار عمل جراحی، 2 میلیون و 500 هزار نفر مراجعه‌کننده به پاراکلینیک و یک میلیون نفر فیزیوتراپی داشته‌ایم و در نهایت 88 درصد ضریب اشغال بیمارستان در سال گذشته بوده است.

    مدیرعامل بیمارستان میلاد یادآور شد: میانگین بستری در این بیمارستان 3.4 روز با اتاق عمل‌های 24 ساعته بوده است که بر اساس آمار عنوان شده در تمامی موارد بالاتر از حد استاندارد عملکرد داشته است.

    وی به اجرای طرح ارجاع در بیمارستان‌های تمامی کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه این طرح در مراکز درمانی تمام کشور هنوز اجرایی نشده است و در صورت اجرا نظام ارجاع شاهد کاهش مشکلات عدیده در بخش‌های بستری و نوبت ویزیت خواهیم بود.

    فیاض افزود: سال گذشته با توجه به افزایش مراجعات نوبت‌دهی اینترنتی و تلفنی را اجرایی کرده‌ایم و مراجعین به بیمارستان میلاد می‌توانند با شماره‌گیری 84090 به صورت خودکار نسبت به نوبت‌دهی تلفنی اقدام کنند.

    مدیرعامل بیمارستان میلاد گفت:‌ از اواخر اسفند سال گذشته نیز 20 درصد جواب‌های آزمایشگاهی به صورت اینترنتی قابل مشاهده شده است.

    وی به بار ترافیکی تونل حکیم در ورودی بیمارستان میلاد اشاره کرد و گفت‌: در این تونل بیماران و مراجعین بیمارستان میلاد حدود 45 دقیقه در ترافیک گرفتار بودند که با تغییر ساعت ملاقات و دیگر اقدامات شاهد کاهش بار ترافیکی در این محور هستیم.

    وی به کاهش آمار سزارین در بیمارستان میلاد اشاره کرد و گفت: در این حوزه بیمارستان میلاد موفق به دریافت لوح دوستار مادر از وزارت بهداشت شد و در سال گذشته همچنین لوح نخستین بیمارستان ارتقائ فنی از نظر محیط زیست را دریافت کرد.

    وی ادامه داد: آمار سزارین در این بیمارستان 15 درصد کاهش یافته و به 20 درصد رسیده است که بخشی از این آمار نیز بر اساس 127 بخش ویژه در بیمارستان میلاد برای زایمان است که به دلیل نبود این بخش‌ها در سایر بیمارستان‌ها به بیمارستان میلاد ارجاع داده می‌شود.

    فیاض به تجهیز بیمارستان میلاد به پد هلی‌کوپتر اظهار داشت: تا قبل از پایان سال پد هلی‌کوپتر این بیمارستان از ضلع شمالی به سقف بیمارستان منتقل می‌شود و ما جز دومین بیمارستان در کشور هستیم که پد هلی‌کوپتر در قسمت سقف بیمارستان مستقر شده است.

    وی درباره پرسش خبرنگار فارس مبنی بر افزایش درمانگاه‌های میلاد در سطح شهر تهران، اظهار داشت: مکاتباتی در این خصوص با سازمان تأمین اجتماعی داشته‌ایم که محلی را به بیمارستان بدهند تا بتواند در نقاط مختلف شهر پاسخگوی 5 هزار نفر بیمار در طول روز باشد ولی به دلیل اینکه مکان مناسبی تا کنون در اختیار بیمارستان داده نشده است موفق به اجرای آن نشده‌ایم.

    وی درباره نصب دستگاه پت‌اسکن (دستگاه سرطان‌شناسی) در بیمارستان میلاد اظهار داشت‌:‌ طرح نصب دستگاه پت‌اسکن در بیمارستان میلاد مطرح شده است و تا کنون نیز دانشگاه مسیح دانشوری موفق به راه‌اندازی این دستگاه شده است ولی هنوز اقدام فوری و جدیدی برای خریداری این دستگاه نداشته‌ایم.

    مدیرعامل بیمارستان میلاد درباره رضایت‌مندی از پزشکان و کادر این بیمارستان، اظهار داشت:‌ بر اساس آمارها میزان رضایت‌مندی 2 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. تخلفات پزشکی خط قرمز ماست و اگر پزشک و یا کادر بیمارستانی از بیمار پول و یا تقاضای وجهی بکند این موضوع به منزله بدو همکاری با فرد خاطی است.

    وی با اشاره به اینکه در سال گذشته گزارش تخلفی در این خصوص نداشته‌ایم، گفت: هیچ نوع ارفاقی به افراد متخلف نمی‌شود و موارد تخلف نیز به پزشکی قانونی و نظام پزشکی ارائه می‌شود.

    مدیرعامل بیمارستان میلاد گفت: در حجم بیمارستان میلاد شکایت‌های منجر به دادگاه کمتر از 15 تا 20 مورد بوده است .

    وی درباره ویزیت اورژانس درمانگاه بیمارستان میلاد اشاره کرد و گفت: ویزیت این درمانگاه در سال گذشته به صورت شبانه‌روزی 383 هزار مورد بوده است و جزء اولین بیمارستان‌هایی هستیم که تریاژ اورژانس را راه‌اندازی کرده‌ایم.

    وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با اجرای طرح نظام ارجاع در بیمارستان میلاد چند درصد افزایش ارجاع مریض‌ را داشته‌اید، گفت: با توجه به فوق‌تخصصی بودن این بیمارستان افزایش 7 درصدی ارجاع بیماران را داشته‌ایم که در این موضوع می‌طلبد اقدامات فرهنگی بیشتری صورت بگیرد.

    فیاض خاطر نشان کرد: در راستای ارتقا و تکریم بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی بدون نوبت پذیرش می‌شوند.

    فیاض خبر داد: دومین دستگاه MRI بیمارستان میلاد نیز سال گذشته نصب و با این اقدام شاهد کاهش زمان نوبت‌دهی MRI بوده‌ایم.

    وی درباره تجهیزات این بیمارستان اظهار داشت:‌ خیلی از تجهیزات به دلیل قدمت 13 ساله بیمارستان باید نوسازی شود و در این خصوص نیز اقداماتی صورت گرفته است.

    مدیرعامل بیمارستان میلاد یادآور شد: در حال حاضر شاهد کمبود نیروهای تخصصی و کادر درمانی در این بیمارستان هستیم که امیدواریم با رشته‌های دانشگاهی به این موضوع توسط وزارت آموزش و پرورش پرداخته شود.

    وی درباره معضل پارکینگ در بیمارستان میلاد، اظهار داشت: به زودی در محل جدیدی هزار پارکینگ ساخته می‌شود که مجوز آن نیز توسط شهرداری دریافت شده است.

    وی درباره توریست درمانی در این بیمارستان اظهار داشت: از ابتدای ساخت بیمارستان میلاد توریست درمانی فعال بوده است و با وزارت بهداشت و هلدینگ گردشگری و توریست‌درمانی تأمین اجتماعی نیز در این خصوص مذاکراتی صورت گرفته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو