فونیکسریمکسبهتام

اقبال شاکری:

کدام تونل ها و معابر در اولویت اخذ عوارض هستند

عصر خودرو : رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت: تونل های نیایش، رسالت، توحید و بزرگراه های صدر و امام علی(ع) از معابری هستند که برای اخذ عوارض پیشنهاد شده اند.

کدام تونل ها و معابر در اولویت اخذ عوارض هستند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، اقبال شاکری با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون های عمران، محیط زیست و برنامه بودجه درخصوص اخذ عوارض از معابر شهری گفت: پیش از این با کلیات این طرح موافقت شده بود و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهر تهران قرار بود درخصوص سه سوال اساسی کار کارشناسی انجام دهد که یکی از آنها بررسی بار ترافیکی مسیرهای موازی و تحلیل ترافیکی این پیشنهاد بود.

    وی ادامه داد: تونل های نیایش، رسالت، توحید و بزرگراه های صدر و امام علی(ع) در معابری که برای اخذ عوارض در اولویت هستند پیشنهاد شده اما هیچ چیزی نهایی نیست.

    شاکری با بیان اینکه درخواست کردیم توجیه اقتصادی این پیشنهاد نیز بررسی و گزارش شود گفت: باید ببینیم آیا درآمدی که از این محل شهر کسب می کند به اندازه هزینه هایی که ایجاد می کند و بار روانی که برای مردم دارد می ارزد؟ همچنین آیا باعث ترافیک در معابر موازی نخواهد شد؟

    این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: رقم عوارض پیشنهاد شده برای تمامی ساعت ها و ایام هفته در فصول یکسان است که بیشتر اعضا پیشنهاد دادند رقم عوارض شناور باشد و براساس نوع خودرو و ساعات روز تغییر کند. همچنین نحوه اخذ به صورت الکترونیکی یا از طریق ثبت پلاک باشد که شهرداری با ثبت پلاک موافقت بیشتری داشت.

    وی با بیان اینکه نرخ پایه اخذ عوارض 300 تومان پیش بینی شده گفت: خودروهای عمومی، تاکسی ها و خودروهای امدادی از عوارض معاف خواهند شد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط