فونیکسریمکسبهتام

طرح جدید شهرداری برای استانداردسازی خطوط BRT

جریمه ریالی رانندگان BRT که خارج از ایستگاه توقف کنند

عصر خودرو : معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری گفت: در تلاشیم خط ۷ اتوبوس‌های تندروی تهران به استانداردهای روز دنیا نزدیک شود و مدیریت زمان به معنای واقعی کلمه تحقق یاد، اما نیل به این هدف مهم نیازمند مشارکت همه جانبه شهروندان است.

جریمه ریالی رانندگان BRT که خارج از ایستگاه توقف کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سید جعفر تشکری هاشمی، با تاکید بر اینکه جایگزینی اتوبوس‌های دو کابین به جای اتوبوس های تک کابین و دریافت کرایه ها در ایستگاه ها به جای فضای داخلی کابین اتوبوس ها توسط رانندگان از جمله اقدامات استانداردسازی خط 7 اتوبوسرانی است، تصریح کرد: زمانیکه اتوبوس‌ها خارج از ایستگاه ها توقف ندارند و دریافت کرایه به خارج از فضای مسیر رفت و آمد اتوبوس ها منتقل می شود، زمانبندی مشخص و چارچوب بندی شده به وجود می آید.

    وی با تاکید بر اینکه زمانبندی استاندارد می تواند هم سرفاصله حرکت اتوبوس ها را مشخص کند و هم منجر به روان سازی سفرهای شهروندان با این وسایط نقلیه شود، خاطر نشان کرد: وقتی رانندگان مجبور نباشند بارها صندلی خود را برای اخذ کرایه ترک کنند و توقف‌های طولانی مدت در ایستگاه ها حذف شود، تابلوهای زمان بندی با دقت بیشتری با توجه به جی پی اس حرکت اتوبوس ها رفت و آمدها را مشخص و مدیریت می کنند.

    وی توقف نکردن اتوبوس‌ها در مسیرهایی خارج از ایستگاه ها را یکی از ضروریات تحقق هدف استانداردسازی خط 7 دانست و گفت: با ارتقای کیفی اتوبوس‌های خط 7 در محور خیابان حضرت ولی‌عصر (عج)، توقف خارج از ایستگاه در این خط به صفر نزدیک شده، اما همچنان شاهدهستیم برخی مسافران اصرار دارند رانندگان را مجبور به توقف خارج از ایستگاه ها کنند.

    تشکری هاشمی با یادآوری اینکه با اجرای طرح جدید پرداخت دستمزدها بر اساس میزان پیمایش ها، توقف رانندگان خارج از ایستگاه ها تخلف به حساب می آید و منجر به جریمه مالی راننده می شود، افزود: اخذ کرایه در ایستگاه و مبادله وجه نقد بین راننده و مسافر و توقف خارج از ایستگاه ها دو مشکل اساسی خطوط اتوبوس رانی هستند. اما در طرح جدید هر دو عامل کاهنده استانداردهای روز دنیا حذف و مدیریت زمان در خطوط رعایت می شود.

    معاون حمل و نقل شهردار تهران بهبود عملکرد و کسب رضایت همه مسافران را از اولویت های نخست ارائه خدمات در بخش اتوبوسرانی دانست و گفت: در تغییرات اساسی که در خط 7 اعمال شده، در مرحله نخست نظر مردم در قالب انتقادات و پیشنهاداتی که از جانب خود شهروندان دریافت شده، منجر به اجرای اصلاحات کنونی شده است. از همین رو است که امروز شاهد اجرای طرح های نوین برای ارتقا شاخص های کیفی و کمی خدماتی هستیم که در حال ارائه به شهروندان است.

    تشکری اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد تا اشکالات و ایراداتی که به دلیل کم توجهی برخی از رانندگان در خط 7 بی‌آرتی باعث اعتراض و گلایه بسیاری از مسافران شده بود، دیگر تکرار نشود.

    تشکری هاشمی یکی دیگر از مشکلاتی که منجر به کاهش سرعت و مدیریت زمان در خطوط اتوبوس رانی و به ویژه اتوبوس‌های تندروی خط 7 می شود را عبور و مرور عابران پیاده در مسیرهای بی آرتی برشمرد و گفت: بسیاری از عابران با بی ‌توجهی وارد خطوط بی‌آرتی شده و از طول و عرض این خطوط عبور می کنند، نمی دانند که این اقدام شان در روند ارائه خدمات اختلالی چند دقیقه ای به وجود می آورد و منجر به اختلال و تاخیر در حرکت روان اتوبوس‌ها می شود.

    معاون شهردار تهران در زمینه حمل و نقل و ترافیک خاطر نشان کرد: از همین رو از عموم مردم می خواهم خطوط بی‌آرتی را خط قرمزهای عبور و مرور در سطح شهر فرض کنند و هرگز وارد این خطوط نشوند، چراکه یکی از اهداف اصلی ما مدیریت زمان در ارائه خدمات است و با استانداردسازی ها می توانیم عبور و مروری هرچه ایمن تر و روان تر در پایتختی داشته باشیم که روزانه درگیر معضل ترافیک است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط