فونیکسریمکسبهتام

کلاه ایمنی برای کودکان ضروری است

عصر خودرو: گروهی از دانش‌آموزان تایلندی به منظور اطلاع‌رسانی درباره اهمیت استفاده از کلاه ایمنی برای کودکان در مواقع سوار شدن بر موتورسیکلت، یک مسابقه دو برگزار می‌کنند.

کلاه ایمنی برای کودکان ضروری است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، بررسی‌ها حاکی از آن است که سوار شدن بر موتورسیکلت بدون استفاده از کلاه ایمنی بسیاری از کودکان تایلندی را در معرض آسیب‌دیدگی، معلولیت و حتی مرگ قرار می‌دهد.

    «آلیسون زلکوویتز»، مدیر دفتر صندوق نجات کودکان در تایلند دراین‌باره می‌گوید: این سازمان به دنبال آن است که آمار مرگ و میر و آسیب‌دیدگی کودکان ناشی از سوانح رانندگی را به حداقل برساند که این تصمیم از طریق آگاه شدن والدین، معلمان و کودکان با خطرات مرتبط با عدم استفاده از کلاه ایمنی عملی می‌شود.

    با وجود کاهش میزان مرگ و میر کودکان تایلندی تا دو سوم این کشور همچنان با چالش‌های بسیاری از این حیث روبروست. به گفته مقامات تایلندی با وجود آنکه در فاصله سال‌های 1990 تا 2015 نرخ مرگ و میر کودکان در این کشور تا دو سوم کاهش پیدا کرده و به اهداف توسعه هزاره چهارم دست یافته‌اند اما هنوز آمار فوتی‌های کودکان نگران کننده است.

    بسیاری از والدین تصور می‌کنند مادامی که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌کنند، فرزندانشان نیاز به استفاده از کلاه ایمنی ندارند اما در صورت وقوع سانحه، کودک از روی موتور پرتاب می‌شود و در صورت مجهز نبودن به کلاه ایمنی جان خود را از دست می‌دهد.

    روزانه بیش از هفت کودک در تایلند در سوانح جاده‌ای این کشور جان خود را از دست می‌دهند. برآوردها حاکی از آن است که حدود یک میلیون و 300 هزار کودک تایلندی به همراه والدین خود سوار موتورسیکلت می‌شوند. همچنین با وجودی که دولت این کشور تمامی افراد را به استفاده از کلاه ایمنی ملزم ساخته اما تنها برای هفت درصد کودکان از این وسیله ایمنی استفاده می‌شود.

    به گزارش پایگاه اینترنتی نیشن، سالانه تقریبا 2600 کودک در سوانح رانندگی تایلند جان خود را از دست می‌دهد و بیش از 72 هزار کودک دیگر آسیب می‌بینند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو