فونیکسریمکسبهتام

عمده زیر ساخت های اجرا طرح LEZ آماده است

تعویض طرح LEZ با طرح زوج و فرد در نیمه دوم سال

عصر خودرو: رئیس سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران گفت : مقدمات اجرای طرح LEZ یا طرح کاهش فراهم شده است و طی سال جاری وارد فاز عملیاتی می‌شود.

تعویض طرح LEZ با طرح زوج و فرد در نیمه دوم سال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید جعفر تشکری هاشمی ، رئیس سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری شهر تهران گفت : تردد وسائل نقلیه در محدوده طرح LEZ که بزودی جایگزین طرح زوج و فرد می‌شود مستلزم داشتن معاینه فنی است و از این رو نگاه ویژه‌ای به موضوع معاینه فنی خودروها توسط مسئولان مربوطه می‌شود و در همین خصوص توسط وزارت کشور طرحی در خصوص یکپارچه سازی مراکز معاینه فنی در دست انجام است و نرم افزاری هم پیش بینی شده که به صورت یکپارچه تمام مراکز باید به این شبکه تحت وب متصل شوند.


    وی در ادام افزود : با توجه به مکانیزه شدن محدوده زوج و فرد با جایگزینی طرح کاهش یا LEZ عمده زیر ساخت ها و مقدمات اجرای این طرح آماده است و در محدوده نامبرده توسط دوربین‌های ANPR تخلفات ثبت می‌شود؛در ضمن می‌بایست آموزش‌های شهروندی برای اجرا این طرح به شهروندان داده شود و پس از تدوین جزییات طرح و آماده سازی‌ دستگاه های دخیل طرح LEZ وارد فاز عملیاتی می‌شود.

    به گفته این مقام مسئول در شهر تهران سه حلقه در محدوده شهری قرار دارد که این حلقه‌ها یکی طرح ترافیک ، زوج و فرد  و کمربندی بزرگ تهران است.

    رئیس سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری شهر تهران در پایان بیان کرد: پیش بینی ما این است که در نیمه دوم سال طرح LEZ به مرحله اجرا برسد و جایگزین مناسب به جای طرح زوج و فرد است و در این طرح خودروهایی که استاندارد لازم را ندارند حق تردد نخواهند داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط