فونیکسریمکسبهتام

جگوار به اسلواکی رسید

عصر خودرو: خودروساز لوکس جگوار لندروور در راستای توسعه پایگاه تولیدش، برای ساخت یک کارخانه خودروسازی جدید در اسلواکی توافق امضا کرد.

جگوار به اسلواکی رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، این برند که از سال 2008 متعلق به غول هندی گروه تاتا است، اعلام کرد سرگرم انجام مطالعات امکان سنجی برای ساخت یک کارخانه در شهر نیترا واقع در غرب اسلواکی است تا ظرفیت تولید سالانه اش را از سال 2018 تا یک دهه آینده به 300 هزار دستگاه افزایش دهد.

    تصمیم نهایی در این باره تا پایان امسال گرفته خواهد شد.

    این خودروساز اعلام کرد، کارخانه مذکور نقش مهمی در افزایش تولید مدل‌های آلومینیومی سبک وزن خواهد داشت و علت انتخاب نیترا به جای مکان‌های دیگر در آمریکا، اروپا و مکزیک را وجود یک زنجیره تامین قوی و زیرساخت خوب عنوان کرد.

    اسلواکی خودروسازان دیگری هم را جذب کرده است. فولکس واگن مدل‌های مختلفی مانند توارگ و آئودی Q7 را در کارخانه براتیسلاوا می‌سازد. شرکت کیای کره جنوبی سال گذشته بیش از 300 هزار خودرو در اسلواکی تولید کرد در حالی‌که واحد پژو سیتروئن در این کشور سال گذشته بیش از 255 هزار خودرو تولید داشت.

    رابرت فیسکو، نخست وزیر اسلواکی متعهد شده است صنعت خودروهای گران‌قیمت این کشور را رونق دهد و برای اطمینان از ساخته شدن کارخانه جگوار در اسلواکی، همکاری نزدیکی با این خودروساز دارد.

    جگوار لندروور به طور مستمر شمار مدل‌هایی که خارج از انگلیس تولید می‌کند را افزایش داده و نخستین کارخانه اش در خارج از این کشور را اکتبر گذشته در چین راه‌اندازی کرد.

    این خودروساز در راستای برنامه اش برای نزدیکتر کردن تولید به بازارهای بزرگ، کارخانه ای را در سال 2016 در برزیل راه اندازی می‌کند و در ژوییه با مگنا استیر توافقی را برای شراکت در تولید چند مدل خودرو در شهر اتریشی گراز امضاء کرد.

    جگوار لندروور از زمانی‌که توسط تاتا خریداری شده، سرمایه گذاری قابل توجهی دریافت کرده است و سود این شرکت بدون احتساب مالیات در سال 2015-2014 به 2.61 میلیارد پوند افزایش یافت که دو برابر میزان چهار سال قبل بود.

    این شرکت مانند خودروسازان دیگر با رکود در بازار چین روبه‌رو شده است به طوری‌که تاتا موتورز اخیرا اعلام کرد قیمت، فروش و تولید هدف‌گذاری شده برای برندهای جگوار و لندروور در چین را کمتر کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو