فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۰۵۸»

هوای تهران در شرایط سالم قرار گرفت

عصر خودرو : مدیر واحد پایش و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: پس از ورود گرد و غبار به هوای تهران که موجب افزایش ناگهانی شاخص کیفیت هوا شد، کیفیت هوای تهران حالا در شرایط سالم قرار گرفته است.

هوای تهران در شرایط سالم قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، مریم نادری،گفت:«امروز هوای تهران سالم و شاخص کیفیت هوا روی عدد 76 قرار گرفته است.» حد مجاز برای قرار گرفتن هوا در شرایط سالم عدد 100 است.
    به گفته نادری، افزایش ناگهانی شاخص کیفیت هوای تهران در روزهای اخیر به دلیل افزایش سرعت وزش باد بوده است.
    وی ادامه داد:زمانی که سرعت وزش باد شدید می شود و در واقع به حدود 7 متر بر ثانیه می‌رسد، گرد و غبار را از اطراف تهران برداشته و به تهران می‌آورد. یکشنبه و دوشنبه همین هفته که شاهد افزایش شاخص کیفیت هوا بودیم، همین اتفاق افتاد و سرعت باد بین صفر و 2 در نوسان بود اما ناگهان به 7 متر بر ثانیه رسید و گرد و غبار را وارد تهران کرد.
    مدیر واحد پایش و پیش بینی شرکت کنترل کیفت هوا بیان داشت: منبع اصلی گرد و غباری که وارد هوای تهران می‌شود چشمه‌های گرد و غبار پیرامون تهران هستند که به دلیل قرار گرفتن در فصل گرم سال و همچنین خشکسالی بر هوای تهران بیشتر تاثیر می‌گذراند.
    اما گرد و غباری که با این شدت وارد هوای تهران می شود چگونه خارج می شود؟ نادری در پاسخ به این پرسش، گفت:گرد و غباری که وارد تهران می شود در اثر سکون و شرایط پایدار جوی یا نشست می‌کند یا اگر باد بیاید و شرایط ناپایدار باشد، خارج می شود اما اغلب اینگونه است که گرد و غبار وارد شده به هوای پایتخت در تهران به اصطلاح ته نشین می‌شود و به عبارت دیگر رفته رفته این غبار پایین می‌آید. به همین دلیل هم هست که بسیاری از شهروندان تهرانی شب ماشین‌هایشان را پارک می کنند و صبح می‌بینند که یک لایه غبار روی آنها نشسته، اگر بارشی رخ داده باشد که این گرد و غبار شسته می شود و نشانه‌های آن صبح روی ماشین‌هایی که خارج از فضای پارکینگ پارک شده باشند، دیده می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو