فونیکسریمکسبهتام

ابتکار در گفت‌وگو با روزنامه ژاپنی خبر داد

برنامه دولت برای پرداخت یارانه به خودروهای سبز

عصر خودرو : رئیس سازمان محیط زیست گفت: دولت ایران طرح هایی برای اختصاص یارانه به خودروهای دوگانه سوز و خودروهای برقی دارد تا استفاده از خودروهای دوستدار طبیعت گسترش یابد.

برنامه دولت برای پرداخت یارانه به خودروهای سبز
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری ایران گفت، کشورش طرح هایی برای اختصاص یارانه به خودروهای دوگانه سوز و خودروهای برقی دارد تا استفاده از خودروهای دوستدار طبیعت گسترش یابد.

    وی از خودروسازان ژاپنی خواست تا به دنبال ایجاد کارخانه هایی در ایران باشند.

    ابتکار که در مصاحبه با روزنامه ژاپنی کیودو نیوز سخن می گفت افزود: خودروهای دوستدار طبیعت «آینده فوق العاده ای در ایران» دارند. وی ابراز امیدواری کرد که شرکت های خودروساز ژاپنی همچنین برای صادرات، اقدام به تولید خودرو در ایران کنند.

    ابتکار با اشاره به دسترسی ایران به «آبهای آزاد و زمین برای صادرات به کشورهای منطقه نظیر ترکیه یا حتی اروپا و آفریقا» گفت، ایران می تواند به یک قطب صادرات در کل منطقه تبدیل شود.

    پس از توافق هسته ای منعقده بین ایران و قدرت های جهانی، انتظار می رود اقتصاد ایران رشد پرشتاب تری را تجربه کند.

    معاون رئیس جمهور ایران در امور محیط زیست گفت، تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا، ژاپن و اروپا «تاثیرات بسیار زیان آوری بر جنبه های مختلف زندگی ایرانی ها» داشته و مانع از دسترسی کشور به فن آوری زیست محیطی نوین شده است.

    ابتکار گفت: «پس از تحریم ها، ما باید به دنبال فن آوری های سبز باشیم تا آلودگی هوا، آلودگی آب و مدیریت پسماندها» و دیگر آلاینده های زیست محیط را مدیریت کنیم. «ما به دنبال سرمایه گذاری فراوان در فن آوری های سبز هستیم.»

    وی افزود، برای تشویق فروش خودروهای دوستدار طبیعت، ایران ممکن است یارانه هایی برای خرید خودروهای دوگانه سوز در نظر بگیرد و مناطقی را در مراکز شهرهای مهم در نظر بگیرد که تنها تردد خودروهای سازگار با محیط زیست در آنها مجاز باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو