فونیکسریمکسبهتام

سیستم امنیتی کدام خودروهای خارجی به راحتی هک می‌شود

عصر خودرو : محققان انگلیسی و هلندی با افشای وجود ضعف هایی در سیستم ضد سرقت خودروهای ساخته شدن توسط بسیاری از شرکت های معتبر خودروسازی جهان، هشدار دادند سیستم امنیتی این خودروها به راحتی توسط سارقین قادر به هک شدن هستند.

سیستم امنیتی کدام خودروهای خارجی به راحتی هک می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، روزنامه ایندیپندنت روز سه‌شنبه در این مورد گزارش داد محققان سه دانشگاه در انگلیس و هلند در چارچوب یک کار تحقیقاتی مشترک، پس از بررسی ده‌ها هزار خودرو ساخته شده توسط شرکت‌های خودروسازی مطرح دنیا، پی برده‌اند که این خودروها از سوی سارقین می‌توانند به راحتی هک الکترونیکی شوند.

    ایندیپندنت افزود: این محققان دریافته‌اند که سارقان با استفاده از شکاف‌های امنیتی در سیستم ضد سرقت خودروهای جدید (ایموبلایزر) و نفوذ به سامانه اصلی کنترلی آن، به راحتی می‌توانند درهای این خودروها را باز و آنها را روشن کنند.

    این روزنامه نوشت: این مشکل در حال حاضر در لندن کاملا مشاهده می‌شود. از هر ده خودرو سرقت شده در این کلانشهر، چهار خودرو توسط هک الکترونیکی سرقت شده‌اند.

    ایندیپندنت اضافه کرد: محققان انگلیسی و هلندی متوجه شده‌اند که سیستم ایموبلایزر ( نوعی سیستم پیشرفته ضد سرقت) طراحی شده برای بیش از یک صد هزار خودرو دارای نقاط ضعف بوده و می‌توان آن را ظرف چند دقیقه هک کرد.

    به نوشته این روزنامه، این محققان از سوی یک خودروساز بزرگ آلمانی به مدت دو سال باهدف جلوگیری از انتشار تحقیقات‌شان، تحت فشار قرار گرفته بودند.

    ایندیپندنت نوشت: این محققان وقتی تلاش کردند یافته‌های خودشان را منتشر کنند، شرکت فولکس واگن برای متوقف کردند آنها، اقدام به شکایت در دادگاه عالی انگلیس کرد و قاضی این دادگاه نیز با این استدلال که این یافته‌ها می‌تواند به سرقت خودروها دامن بزند با انتشار نتایج تحقیقات یادشده مخالفت کرد.

    این روزنامه نوشت: اما بعد از یک سال مذاکره میان محققان یادشده و شرکت فولکس واگن، جزییات کامل یافته‌های به دست آمده الان منتشرشده است.

    ایندیپندنت افزود: براساس تحقیقات صورت گرفته، این نقطه ضعف در سیستم امنیتی خودروها به ضعف‌های موجود در دستگاه رمزگذاری این سیستم ( یک چیپ الکترونیکی ) که توسط یک شرکت سوییسی تحت عنوان ' Megamos Crypto system' ساخته شده است، بازمی‌گردد و این دستگاه در خودروهای 26 شرکت خودروساز از جمله آئودی، فیات، هوندا، ولوو و نیز فولکس واگن استفاده می‌شود.

    این روزنامه افزود: شرکت‌های خودروسازی چون فراری، بنتلی ، پورشه و مازوراتی نیز از جمله خودروسازانی هستند که از این دستگاه برای خودروهایشان استفاده می‌کنند.

    به نوشته ایندیپندنت این شرکت سوئیسی می‌گوید که بیش از یک صد میلیون از این چیپ های الکترونیکی که در سیستم 'ایموبلایزر' خودروها به منظور شناسایی کدهای دسترسی و کلید، برای روشن کردن خودرو، استفاده می شود، به شرکت‌های خودروساز فروخته است.

    کلیدهای خودروهای مجهز به سیستم ایموبلایزر شامل دو قسمت هست. یکی بورد الکترونیکی مربوط به ریموت کنترل که کار باز و بسته کردن درها را بر عهده دارد و دیگری قطعه کوچکی است که درواقع نوعی چیپ حافظه است. آنتن ترانسپوندر که بر روی سوئیچ در زیر فرمان نصب می‌شود شامل یک بورد الکترونیکی و یک سیم پیچ است که می‌تواند یک میدان مغناطیسی کوچک ایجاد کند. وقتی کلید در داخل سوئیچ قرار می گیرد چیپ حافظه داخل کلید تحت حوزه مغناطیسی ترانسپوندر قرار گرفته و فعال می شود. در این حالت آنتن در ارتباطی دوجانبه با چیپ حافظه شروع به ردوبدل کردن اطلاعات کرده و می‌تواند کدی که ما آن را تحت عنوان 'کد دسترسی 'می شناسیم بر روی کلید ثبت کرده و یا آن را از روی کلید بخواند. تمام این اطلاعات ارسال و دریافت کدها و بازگشایی کدها تنها در کسری از ثانیه انجام می‌شود.

    محققان انگلیسی و هلندی می‌گویند تحقیقات آنها نشان می‌دهد که هکرها می‌توانند این سیگنال‌های اطلاعاتی ردو بدل شده مربوط به کدهای امنیتی خودروها را ظرف سی دقیقه شناسایی و آنها را هک کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو