فونیکسریمکسبهتام

قیمت انواع خودروها در بازار

کاهش قیمت خودرو به زیر نرخ کارخانه

عصر خودرو: اگرچه تولید خودرو در کشور به روزهای اوج خود طی سالهای گذشته نزدیک می‌شود؛ اما ساز منفی که بازار خودرو و مردم برای خودروسازان کوک کرده‌اند، منجر به کاهش قیمت به کمتر از نرخ کارخانه رسیده است.

کاهش قیمت خودرو به زیر نرخ کارخانه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، با بهبود شرایط اقتصادی، کاهش تورم و سیاستگذاری‌های دولت برای تولید خودرو در کشور و نقش آفرینی این کالا در رشد اقتصادی، تولید خودروسازان کشور که طی سالهای گذشته با کاهش جدی و معناداری مواجه شده بود، بهبود یافته و اکنون خودروسازان عبور از مرز یک میلیون و 400 هزار دستگاه را برای سال جاری در تولید خودرو هدفگذاری کرده‌اند.

    به موازات همین افزایش تولید اما، همچنان رکود بر بازار خودرو حاکم است و روزهای سختی برای خودروسازان رقم خورده است و همین امر، منجر به کاهش فروش خودروهای تولیدی ظرف ماههای گذشته شده که ادامه آن، به طور قطع، کمبود نقدینگی را طی ماههای آتی برای خودروسازان رقم خواهد زد. در عین حال البته خودروسازان هم بیکار ننشسته‌اند و طرحهای زیادی را برای فروش خودرو در کشور طراحی کرده‌اند که دامنه آن از فروش‌های نقدی و تحویل فوری گرفته تا فروش اقساطی به کارمندان دولت کشیده می‌شود.

    اما همین رفتار مصرف‌کنندگان در بازار منجر به این شده که هم اکنون بتوان به جرات گفت که حاشیه بازار برای هیچ خودرویی وجود ندارد و حتی بررسی‌های میدانی هم نشانگر این است که قیمت خودرو به زیر نرخ کارخانه رسیده است و بنابراین اکنون، بهترین فرصت برای کسانی است که می‌خواهند خودروی جدید بخرند و یا خودروی خود را تبدیل به احسن کنند.

    در عین حال البته تداوم این وضعیت چندان به نفع صنعت خودروی کشور نیست و به طور قطع، کمبود نقدینگی ممکن است رشد رو به اوج تولید خودرو در کشور را متوقف کرده و یا حداقل کاهش دهد، این امر علاوه بر تبعاتی که برای خودروسازان دارد، مصرف‌کنندگان را نیز متضرر می‌کند؛ چراکه کاهش تولید ممکن است باز هم خاطرات تلخ سالهای 91،90 و 92 را رقم زده و حاشیه بازار را برای بسیاری از خودروها بوجود آورد که در نهایت، دود آن به چشم مصرف‌کنندگان خواهد رفت، از سوی دیگر، اشتغالی که هم اکنون با رونق تولید در خودروسازی‌های کشور ایجاد شده، مجدد روند رو به نزول را سپری خواهد کرد. بنابراین کاهش قیمت خودرو یک تیغ دو لبه برای مصرف‌کنندگان است و اگرچه ظاهری مثبت و به نفع مصرف کننده دارد، اما در درازمدت، ممکن است منافع مصرف کنندگان را به خطر اندازد.

    اما به هرحال اکنون بازار واکنشی را که نسبت به افزایش تولید خودروسازان در پیش گرفته، رکود شدید و عدم خرید خودرو از سوی مردم است که همین امر، به شدت افت قیمت در بازار را رقم زده و در شمار زیادی از خودروها، کار را به رسیدن قیمت بازار به زیر قیمت کارخانه را رقم زده است.

    جزئیات قیمت انواع خودرو در بازار

    هم اکنون قیمت هر دستگاه خودرو پژو 405 جی‌ال‌ایکس در بازار آزاد 28 میلیون و 600 هزار تومان، هر دستگاه خودروی پژو 405 دوگانه سوز 31 میلیون تومان، هر دستگاه پژو 405 اس‌ال‌ایکس 30میلیون و 100 هزار تومان، پژو پارس سال 34 میلیون و 900 هزار تومان، پارس دوگانه سوز 37 میلیون تومان است.

    همچنین هر دستگاه پژو 206 تیپ 2 در بازار 32 میلیون و 450 هزار تومان، پژو 206 تیپ 5 در بازار 35میلیون و 600 هزار تومان، پژو 206 صندوقدار V8 معادل 36 میلیون و 100 هزار تومان، رانا 31میلیون و 300 هزار تومان، تندر 90 ای2 معادل 40میلیون و 300 هزار تومان، تندر 90 اتومات ای2 معادل 47 میلیون و 500 تومان، سمند SE معادل 27میلیون و 300 هزار تومان، سمند LXمعادل 30 میلیون و 100 هزار تومان و سمند EF7 نیز 29میلیون و 400 هزار تومان است.

    بررسی های میدانی نشانگر این است که قیمت هر دستگاه پراید 111 معادل 20 میلیون تومان، پراید 131 معادل 19 میلیون و 800 هزار تومان، پراید 132 معادل 20 میلیون و 500 هزار تومان، پراید 141 معادل 18 میلیون و 500 هزار تومان، تیبا 23 میلیون و 900 هزار تومان و تیبا هاچ بک نیز 26 میلیون و 900 هزار تومان می باشد.

    همچنین قیمت هر دستگاه خودروی آریو با گیربکس دستی 48 میلیون تومان، آریو با گیربکس اتوماتیک 54 میلیون و 400 هزار تومان، کیا سراتو 1600 دنده‌ای 72 میلیون و 100 هزار تومان و کیا سراتو 1800 اتومات 86 میلیون و 500 هزار تومان است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو