فونیکسریمکسبهتام

تغییر دروازه ورود خودروسازان جهانی به چین

عصر خودرو: تویوتا موتور و سایر خودروسازان جهانی در پی انفجارهای عظیم هفته گذشته بندر تیانجین که فعالیتهای بزرگترین قطب واردات خودرو چین را به مدت نامعلومی مختل کرده است، به دنبال تغییر مسیر وارداتشان به شانگهای و بنادر دیگر این کشور هستند.

تغییر دروازه ورود خودروسازان جهانی به چین
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مقامات چینی دسترسی به مناطق اطراف محل انفجارهای 12 اوت در یک انبار مواد شیمیایی سمی را که دستکم 114 کشته بر جای گذاشت، محدود کرده‌اند. خودروسازان تلاش می‌کنند به محل انبارها دسترسی پیدا کنند تا به ارزیابی خسارات وارد شده و پاکسازی هزاران خودروی سوخته بپردازند تا زمانیکه فعالیت این بندر ازسرگرفته شد، تسهیلاتشان قابل استفاده باشد.

    رنو و شرکت فوجی هوی اینداستریز که صاحب برند سوبارو است، اعلام کرده‌اند مسیر وارداتشان را به شانگهای تغییر خواهند داد در حالیکه هیوندای موتور اعلام کرد است که صادرات بیشتری به شانگهای و گوانگژو خواهد داشت.

    تویوتا سرگرم بررسی تغییر مسیر واردات به شانگهای و دالیان است که ظرفیت کافی برای اجتناب از هر گونه مشکلات لجستیکی بزرگی دارند.

    یک مقام چینی که نخواست نامش فاش شود به رویترز گفت: بندر تیانجین احتمالا به مدت طولانی قابل استفاده نخواهد بود با اینهمه هنوز معلوم نیست این اختلالات تا چه مدت ادامه خواهد داشت.

    تویوتا از دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری فعالیت دو خط مونتاژ خودرو در نزدیکی بندر تیانجین را متوقف کرد تا به ارزیابی خسارات متحمل شده بپردازد. به گفته محققان موسسه آی اچ اس اتوموتیو، این شرکت سال گذشته 432 هزار و 340 خودرو در کارخانه‌های چینی خود تولید کرد و احتمالا به دلیل انفجارها روزانه 2200 دستگاه در تولید زیان می‌کند.

    تیانجین دروازه شمال شرقی صنعتی چین به شمار می‌رود و 40 درصد از واردات خودرو به چین از طریق این بندر صورت می‌گیرد، اما انفجارهای اخیر احتمالا به مدت چند ماه مانع از فعالیتهای عادی این بندر خواهد شد.

    شرکت آلمانی ب ام و اعلام کرده است مسیر وارداتش را به شانگهای تغییر خواهد داد در حالیکه فولکس واگن شانگهای و گوانگژو را مد نظر دارد.

    بر پایه درخواستهایی که از زمان انفجار تیانجین صورت گرفته، تنها پایانه خودروی شانگهای ممکن است شاهد افزایش 10 درصدی حجم واردات خودرو باشد. این بندر ظرفیت سالانه دو تا سه میلیون دستگاه خودرو را دارد. طبق آمار گمرکی، چین در سال گذشته 1.4 میلیون خودرو وارد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو