فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۰۶۸»

تردد خودروهای بالای ۲۰ سال در تهران ممنوع می‌شود

عصر خودرو : قائم مقام شرکت کنترل کیفیت هوا شهرداری تهران با بیان اینکه ممنوعیت تردد خودروهای بالای ۲۰ سال در کلانشهرها مصوبه دولت است گفت: این ممنوعیت در قالب طرح کنترل آلودگی هوای شهر(کاهش) که به تازگی به تصویب شورای عالی ترافیک رسیده، در کلانشهر تهران اجرایی می شود.

تردد خودروهای بالای ۲۰ سال در تهران ممنوع می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، حسین شهیدزاده افزود: پیش از این فرسودگی خودروها توسط نیروهای پلیس راهور به صورت چشمی رصد و متخلفان اعمال قانون می شدند اما با اجرایی شدن طرح ترافیکی کاهش، اعمال قانون به صورت مکانیزه و از طریق دوربین های محدوده زوج و فرد صورت می گیرد.

    وی تصریح کرد: مشخصات خودروها از جمله سن آن ها در سامانه پلیس راهور وجود دارد و در صورتی که براساس پلاک خوانده شده توسط دوربین ها خودرو در سن فرسودگی قرار داشته باشد جریمه به صورت مکانیزه برای مالک خودرو صادر خواهد شد.

    قائم مقام شرکت کنترل کیفیت هوا شهرداری تهران با اشاره به اینکه جزییات این طرح نهایی نشده و نیازمند تعامل شهرداری با پلیس راهور تهران بزرگ است تاکید کرد: تنها کلیات این طرح اعلام شده و نحوه و زمان اجرای این طرح در آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

    وی خاطرنشان کرد: میزان جریمه اعمال شده برای این تخلف نیز از سوی پلیس راهور تعیین خواهد شد.

    پیش از این سیدجعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام تغییر نام طرح ترافیکی محدوده کم انتشار(LEZ) به کاهش 'کنترل آلودگی هوای شهر'، جزییات این طرح را تشریح کرد.

    معاون شهردار تهران با بیان اینکه طی بررسی ها در طی سال های اجرایی شدن طرح زوج و فرد این طرح را بر آلودگی هوا بی تاثیر یافتیم خاطر نشان کرد: این در حالی است که طرح زوج و فرد به منظور کاهش آلودگی هوا اجرایی شده است.

    وی با بیان اینکه باید روش جایگزین برای طرح زوج و فرد می یافتیم اظهار کرد: در طرح کاهش خودروها از لحاظ آلایندگی به 4 گروه سبز، آبی، زرد و قرمز تقسیم می شود که سبز مجاز و قرمز غیر مجاز برای تردد در این محدوده قرار گرفته است.

    وی افزود: همچنین شهر تهران به سه گروه اصلی تقسیم می شوند که شامل محدوده طرح ترافیک، محدوده زوج و فرد سابق یا طرح کاهش فعلی و محدوده پیرامونی شهر تهران می شود.

    تشکری هاشمی تاکید کرد: در این طرح 3 متغیر مهم نیز شامل شدت آلودگی خودروها، جغرافیا و زمان محدودیت های احتمالی است و طرح کاهش را اجرایی خواهیم کرد و پیش از آن نیز برنامه ای برای اطلاع رسانی و آموزش شهروندان در نظر گرفته ایم.

    معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه سیستم کنترل معاینه فنی خودروها مکانیزه خواهد شد گفت: با هماهنگی های وزارت کشور، اطلاعات معاینه فنی خودروها به صورت یکپارچه در اختیار شهرداری ها، مراکز معاینه فنی و پلیس قرار بگیرد.

    وی با بیان اینکه در گام اول خودروها باید به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند خاطر نشان کرد: هیچ خودرویی بدون معاینه فنی صلاحیت تردد در شهر تهران را ندارد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران همچنین از تعیین تکلیف نحوه اجرا و جمع بندی نهایی این طرح تا پایان شهریور و قبل از آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: برنامه ای برای اطلاع رسانی و آموزش شهروندان در نظر گرفته ایم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو