فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی خبر داد:

جابجایی ۹۰۰ هزار مسافر ازطریق ناوگان‌ حمل‌ونقل عمومی خراسان جنوبی

عصر خودرو : مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی از جابجایی ۹۰۰ هزار مسافر طی پنج ماهه نخست سالجاری توسط ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد.

جابجایی ۹۰۰ هزار مسافر ازطریق ناوگان‌ حمل‌ونقل عمومی خراسان جنوبی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، ابراهیم نصری پیش از ظهر دوشنبه در جمع اصحاب رسانه با اعلام این خبر، بیان کرد: جابجایی مسافر توسط ناوگان عمومی حمل‌ونقل جاده‌ای استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد کاهش داشته است.

    وی بابیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته دو میلیون و 400 هزار مسافر جابجا شده‌اند، اظهار کرد: چهار میلیون و 600 هزار نفر مسافر در طی یک سال اخیر توسط ناوگان عمومی حمل‌ونقل جاده‌ای استان جابجا شده‌اند.

    مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های خراسان جنوبی بابیان اینکه همچنین در یک سال اخیر هفت میلیون و 300 هزار تن کالا با بارنامه از پایانه مرزی ماهیرود جابجا شده‌است، تصریح کرد: از پایانه مرزی ماهیرود 325 هزار تن ترانزیت و 450 هزار تن صادرات نیز جابجا شده است.

    نصری با اشاره به پروژه‌های عمرانی انجام‌شده در دو سال گذشته، بیان کرد: از آغاز هفته دولت سال 92 تاکنون اعتباری بالغ‌ بر 250 میلیون ریال برای پروژه‌های عمرانی این اداره کل هزینه شد.

    افتتاح پایانه مرزی ماهیرود استان تا پایان سال جاری

    وی از هزینه کرد 11 میلیارد تومان اعتبار در پروژه نیمه‌تمام پایانه ماهیرود خبر داد و گفت: سالن مسافربری مرز ماهیرود با اعتبار دو میلیارد و 900 میلیون تومان تا پایان سالجاری به بهره‌برداری می‌رسد.

    مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های خراسان جنوبی ادامه داد: این سالن مسافربری تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امید است دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسد.

    وی در ادامه افزود: احداث ساختمان اداری پلیس‌راه سربیشه بااعتباری بالغ‌ بر یک میلیارد تومان از دیگر پروژه‌هایی است که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

    نصری از هزینه کرد 100 میلیون تومان اعتبار در راستای خدمات رفاهی حمل و نقل استان در دو سال اخیر خبر داد و اظهار کرد: در سالجاری نیز شش مجتمع خدماتی رفاهی در دست اجرا است که تا شهریورماه سال 95 به اتمام می‌رسد.

    نصب 50 دستگاه دوربین ثبت تخلف در جاده های استان

    وی از نصب 50 دستگاه دوربین ثبت تخلف در سطح استان تا پایان شهریور ماه 95 خبر داد و گفت: طی قرار داری که در سطح کشور برای نصب دوربین‌ها بسته‌ شده است هزار و 850 دوربین در سطح کشور نصب می‌شود که سهم خراسان جنوبی 50 دستگاه است.

    مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های خراسان جنوبی از سرمایه‌گذاری 197 میلیارد تومانی بخش خصوصی در حمل‌ونقل استان در طی دو سال گذشته خبر داد و افزود: این سرمایه‌گذاری در قالب 574 ناوگان باری و 79 دستگاه ناوگان مسافری انجام‌شده است.

    وی با اشاره به وجود 34 شرکت حمل‌ونقل در سطح استان، اظهار کرد: هم‌اکنون 424 دستگاه خودرو سواری، 383 دستگاه اتوبوس و 411 دستگاه مینی‌بوس در حمل‌ونقل جاده‌ای استان فعالیت می‌کنند.

    نصری با اشاره به هزار و 625 راننده دارای کارت هوشمند از خراسان جنوبی، بیان کرد: تعداد کل رانندگان دو هزار 200 نفر هستند که تعدادی از این رانندگان کارت هوشمند خود را از خراسان رضوی دریافت کردند.

    تردد 19 میلیون دستگاه خودرو در محورهای استان از ابتدای سالجاری

    وی با اشاره به وضعیت تردد ناوگان‌های در پنج‌ماهه نخست سالجاری، بیان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون 19 میلیون دستگاه انواع ناوگان در محورهای استان تردد داشته‌اند.

    نصری با اشاره به اقدامات ایمنی انجام‌شده در طی دو سال گذشته، تصریح کرد: آموزش دانش آموزان 25 باب مدرسه، ایمن‌سازی حاشیه اطراف 45 باب مدرسه با هزینه کرد 300 میلیون تومان ازجمله اقدامات ایمنی انجام‌شده است.

    مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های خراسان جنوبی از برگزاری 45 دوره آموزشی موتورسواری در استان خبر داد و افزود: این دوره‌ها بااعتبار 115 میلیون تومان برای موتورسواران استان برگزار‌شده است.

    وی برگزاری 40 دوره آموزش ارتقاء ایمنی عابران پیاده و نصب پل عابر پیاده بااعتبار 300 میلیون تومان را از دیگر برنامه ها‌ی ایمنی انجام‌شده در طی دو سال اخیر برشمرد.

    کاهش 45 درصدی تخلفات برون‌شهری در سه‌ماهه نخست سالجاری

    نصری با اشاره به تخلفات جاده‌ای برون‌شهری در سال 93، تصریح کرد: در سال گذشته، تخلفات برون‌شهری نسبت به سال 92، 24 درصد کاهش داشته است.

    وی بابیان اینکه در سه‌ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 45 درصد کاهش تخلفات داشته‌ایم، اظهار کرد: امید است با تلاش همه دستگاه‌های اجرایی این روند کاهشی ادامه یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط