فونیکسریمکسبهتام

جانباختگان سوانح رانندگی درون‌شهری تهران چهار برابر‌ تصاد‌ف‌های برون‌شهری

عصر خودرو : مدیر‌کل‌ راه و شهرسازی استان تهران از کاهش ۵۰ درصدی آمار جانباختگان سوانح رانندگی در محورهای برون شهری استان خبر داد و گفت: این رقم از ۹۰۰ نفر در سال ۱۳۹۰ به ۳۴۷ نفر در سال ۹۳ رسیده است.

جانباختگان سوانح رانندگی درون‌شهری تهران چهار برابر‌ تصاد‌ف‌های برون‌شهری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، فریبرز واحدی‌ اظهار داشت: براساس مستندات آمار پزشکی قانونی تعداد کشته شدگان سوانح رانندگی در محورهای برون شهری استان‌های البرز و تهران تا سال 90 یک‌هزار و 300 نفر اعلام شده است؛ ‌از این تعداد 900 نفر مربوط به استان تهران و 400 نفر متعلق به استان البرز بود.

    وی اضافه کرد: این آمار در سال 93 به 347 نفر در استان تهران و 199 نفر در استان البرز کاهش یافته است.

    واحدی ‌تأکید کرد: تلاش اداره کل راه و شهرسازی استان تهران بر این است که آمار مذکور را تا دو سال آینده به 200 نفر کاهش دهد، اقدامی که با همکاری پلیس راه، راهور و نیروهای امدادرسان باید صورت گیرد.

    مدیر‌کل‌ راه و شهرسازی استان بیان کرد: در حال حاضر تعداد مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در داخل شهر تهران چهار برابر محورهای ‌جاده‌ای استان بوده و بیش از 900 نفر گزارش شده است که 75 درصد از آنها از بین عابران پیاده و موتورسواران هستند.

    واحدی اضافه کرد: متأسفانه با وجود افزایش امکانات لجستیکی که در یک دهه گذشته در بحث بیمارستانی و خدمات رسانی داشتیم اما در حال حاضر این مراکز درمانی در شهرستان‌های استان از جمله دماوند، فیروزکوه، رباط کریم، شریف آباد، پاکدشت و ورامین در ارائه خدمات به مصدومان حوادث رانندگی ضعیف هستند به گونه‌ای که تعدادی از مصدومان در راه انتقال به بیمارستان و یا پس از رسیدن جان خود را از دست می‌دهند.

    مدیر‌کل اداره راه و شهرسازی‌ با اشاره به افزایش 100 درصدی تعداد ترددشمارها در دو سال گذشته گفت: هم اکنون 61 ترددشمار مکانیزه در سطح استان درحال فعالیت هستند که درصد فعال بودن آن‌ها 90 تا 93 درصد گزارش شده است.‌

    واحدی در خصوص وضعیت کنونی بخشی از گلوگاه‌های جاده‌ای استان تهران نیز اعلام کرد: در حال حاضر تعریض قسمتی از مسیر تهران - کرج به دلیل عدم همکاری شهرداری‌های منطقه 21 و 22 تهران باقی مانده است؛‌ با توجه به طرح جامع تفصیلی شهر تهران این مسیر باید به عنوان یک پروژه بزرگراهی درون شهری عمل کند.

    وی ادامه داد: در گلوگاه شرق استان تهران که در منطقه جاجرود و پس از آن گیلاوند قرار دارد دستور ساخت کمربندی با مشارکت شهرداری صادر شده است‌.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو