فونیکسریمکسبهتام

مالکان هنگام فروش وسیله نقلیه نسبت به فک پلاک خودرو اقدام کنند

عصر خودرو : رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام با هشدار به صاحبان وسایل نقلیه ای که قصد فروش آن را دارند، گفت: مالکان خودرو به محض خرید و فروش وسیله نقلیه خود نسبت به فک پلاک آن اقدام کنند.

مالکان هنگام فروش وسیله نقلیه نسبت به فک پلاک خودرو اقدام کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سرهنگ نورالله خادم اظهار کرد: مالکان وسایل نقلیه از واگذاری و نقل و انتقال خودرو بصورت وکالتی خودداری و با مراجعه به مرکز تعویض پلاک واقع در بلوار خلیج فارس نسبت به تعویض پلاک و نقل و انتقال خودرو اقدام کنند.
    وی افزود: بر اساس ماده 20 آیین نامه راهنمایی و رانندگی، هنگام نقل و انتقال مالکیت وسایل نقلیه متعاملین یا قائم مقام قانونی آنها ابتدا در خواست خود را به راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی یا مراکز مجاز تعیین شده ارایه می کند تا پس از احراز اصالت خودرو و تطبیق مدارک آنها نسبت به فک پلاک منصوبه بر روی خودرو مورد معامله و اختصاص پلاک جدید و صدور شناسنامه جدید و ثبت تغییرات مذبور در رایانه ای اقدام شود.
    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام عنوان کرد: بر اساس ماده 6 آیین نامه ، اشخاص حقیقی یا حقوقی دارنده پلاک مکلفند حداکثر پس از گذشت 10 روز از زمان تغییر محل اقامت یا فعالیت ، نشانی و کد پستی خود را به طور کتبی به نزدیکترین واحد شماره گذاری اعلام نمایند و مسوولیت های قانونی اطلاع ندادن تغییر محل اقامت یا مرکز فعالیت به عهده مالک یا نمایند قانونی وی خواهد بود.
    وی تاکید کرد: ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اشعار دارد نقل و انتقال خودرو به موجب سند رسمی انجام می شود. دارندگان وسایل نقلیه مکلفند قبل از هر گونه نقل و انتقال وسایل نقلیه مذکور در دفاتر اسناد رسمی ، ابتدا به ادارات راهنمایی و رانندگی یا مراکز تعیین شده از سوی راهنمایی و رانندگی برای بررسی اصالت وسیله نقلیه ، هویت مالک ، پرداخت جریمه ها و دیون معوق و تعویض پلاک به نام مالک جدید مراجعه نمایند.
    سرهنگ خادم یادآور شد: بر همین اساس برابر بند 2026 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی عدم اقدام به تعویض پلاک به هنگام خرید و فروش وسیله نقلیه مبلغ 500 هزار ریال و برابر بند 2033 رانندگی با وسیله نقلیه با پلاک غیر مجاز و یا دارای پلاک تعویض نشده متعلق به مالک قبلی 500 هزار ریال پیش بینی شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط