فونیکسریمکسبهتام

موتور سیکلت ۳ چرخ عجیب و فوق لوکس

عصر خودرو: طراحی ظریف و چشم نواز و در عین حال خشن و جنگنده و کاملا آیرودینامیکی که به مخاطبان خود می‌فهماند که با چیز ساده و ابتدایی با وجود نسل اولی بودن آن طرف نیستند.

موتور سیکلت ۳ چرخ عجیب و فوق لوکس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹:۰۰
  • موتور سیکلت 3 چرخ عجیب و فوق لوکس
  • موتور سیکلت 3 چرخ عجیب و فوق لوکس
  • موتور سیکلت 3 چرخ عجیب و فوق لوکس
  • موتور سیکلت 3 چرخ عجیب و فوق لوکس

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصر ایران ، برتراسلینگشات (Slingshot)، موتورسیکلتی سه چرخ همچون کن- ام با دو چرخ در جلو و یک چرخ در عقب، ولی با کابین ساخته شده به سبک اتومبیل‌های چهار‌چرخ است که در قالب یک برند جدید از سوی پولاریس (Polaris) آمریکا معرفی شده است.

موتورسیکلت سازی پولاریس، یکی از چندین شرکت سازنده وسایل نقلیه در جهان است که دفتر مرکزی و کارخانه تولیدی آن در ایالت مینه سوتا آمریکا واقع شده است و محصولاتی در گروه موتورسیکلت‌های چهار چرخ خارج از جاده‌ای (آفرودی)، اتومبیل‌های چهار چرخ کوچک نظامی، اتومبیل‌های چهار چرخ کوچک باری، اتومبیل‌های کوچک الکتریکی شهری، جت اسکی برفی و جدیدا موتورسیکلت‌های اسلینگشات را تولید می‌کند و شرکت‌های مطرحی همچون شرکت‌های آمریکایی موتورسیکلت‌سازی ویکتوری و ایندین را هم در زیر مجموعه خود دارد. این شرکت حدود 60 سال پیش یعنی در سال 1954 میلادی تاسیس شد و سال گذشته تا امسال برای شصتمین سالگرد خود، موتورسیکلت رودستر اسلینگشات را معرفی کرده است.طراحی

طراحی ظریف و چشم نواز و در عین حال خشن و جنگنده و کاملا آیرودینامیکی که به مخاطبان خود می‌فهماند که با چیز ساده و ابتدایی با وجود نسل اولی بودن آن طرف نیستند. پیش از شروع هر کاری، شرکت سازنده چهار چوبی را برای طراحی و توسعه این محصول در نظر گرفته که شامل طول کلی 3800 میلی‌متری، عرض 1960 میلی‌متری و ارتفاع 1318 میلی متری با فاصله بین دو محور 2667 میلی متری می‌شود. اگر اتومبیل‌های چهار چرخ تقریبا هم اندازه این محصول از جمله KTM X-BOW، آریل اتم و... را جزو رقیبان این محصول فرض کنیم، قطعا در بحث طراحی ظاهری در مقابل اسلینگشات حرفی برای گفتن نخواهد گذاشت. در خصوص چهره آرایی، هر سه مدل اسلینگشات استاندارد، SL و SL LE شبیه به هم و با طراحی تقریبا یکسانی توسعه پیدا کرده‌اند.مجموعه سپر این محصول نیز بیشتر از اینکه به عنوان یک ضربه‌گیر برای جلوگیری از آسیب رسیدن به قطعات اصلی از آن استفاده شود، به عنوان قطعه‌ای آیرودینامیکی از آن استفاده شده که سطح بالایی آن زاویه‌دار طراحی شده است.

مجموعه گلگیر چرخ‌ها هم به صورت زاویه‌دار طراحی شده و جریان هوای موجود در جلو و ابتدای کاپوت را جمع کرده و به اطراف شاسی پرتاب می‌کند. برخلاف خودروهایی تقریبا همسان با اسلینگشات از جمله آریل اتم، این محصول در امتداد کاپوت موتور از شیشه نسبتا کوچکی بهره می‌برد که علاوه بر افزایش سطح رفاهی سرنشینن، باعث هدایت بهتر جریان هوای روی کاپوت هم شده و در دو طرف آن هم آینه‌های کشیده با پایه‌های باریک و قاب پشتی کاملا آیرودینامیکی نصب شده است. تنها مدل SL از شیشه‌ای کاملا یک تکه، مدل LE از دو شیشه مجزا روبه‌ روی دو سرنشین اسلینگشات استفاده می‌کند و مدل استاندارد اسلینگشات بدون شیشه عرضه خواهد شد.

بخش عقبی این محصول برخلاف قسمت جلو به سبک و سیاق موتورسیکلت‌های دو چرخ، ولی در اندازه‌ای بزرگ‌تر طراحی شده است. در این بخش اولین چیزی که توجه‌مان را به خود جلب کرد، بدنه برآمده در مرکز شاسی است که همچون تیغه‌ای عمودی ساخته شده و با کاربردی مشابه با باله نصب شده بر روی دم هواپیماها، به تعادل و پایداری موتورسیکلت کمک می‌کند که برای زیباتر شدن آن، بر روی آن چراغ کاری شده است. چراغ‌های عقب هم به صورت LEDدر دو طرف بدنه به صورت کشیده تا اطراف بدنه طراحی شده است، ولی اطراف رینگ 18 اینچی چرخ عقب، خیلی خلوت و مثل قطعه‌ای بیرون از بدنه طراحی شده که چندان نمای دلچسبی ندارد.

فضای سرنشین و راننده و وسایل در نظر گرفته شده در آن هم مطابق با لوازم اتومبیل‌های چهار چرخ طراحی شده است، به این صورت که صندلی‌های سرنشینان مانند خودروها در کنار یکدیگر گذاشته شده و مجموعه داشبوردی مجهز به نمایشگری 4.3 اینچی با دوربین دید عقب و سیستم صوتی با شش بلندگوی مختلف و همچنین کنسول ابزار به همراه اهرم تعویض دنده در مقابل و میان سرنشینان پیاده شده است. مشخصات فنی و پیشرانه

مجموعه جلوبندی خودرو از اجزایی همچون سیستم فرمان، سیستم ترمز و سیستم تعلیق تشکیل شده است. اولین و مهم‌ترین عضو این مجموعه یعنی سیستم ترمز آن، در جلو از سیستم ترمز دیسکی در ابعاد 298 میلی متری ساخته شده که در پشت رینگ‌های 17 اینچی هشت پره‌ای مدل استاندارد با سایز لاستیک 50/205 و در پشت رینگ‌های 18 اینچی 10 پره‌ای دو مدل بالاتر با گستره لاستیک 45/225 نصب شده است که به سیستم‌های ایمنی نظیر سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC که در این موتورسیکلت بسیار کاربردی و مفید بوده و در آخر هم به سیستم کنترل کشش که البته تنها مختص سیستم ترمز نیست، مجهز شده است.پشت جلوبندی اسلینگشات قلب تپنده چهار سیلندر 2.4 لیتری DOHC دوست‌دار محیط زیست آن قرار گرفته که با هدایت بنزین از مخزن سوخت 45 لیتری آن و مخلوط کردن آن با هوا در محفظه 2384 سی‌سی اتاق احتراق، در دور موتور 6200 دور بر دقیقه حداکثر 173 اسب بخار قدرت و در دور موتور 4700 دور بر دقیقه نیز نهایتا 225 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که توسط سیستم کلاچ هیدرولیکی یا خشک به جعبه دنده 5 سرعته دستی با معکوس کننده (دنده عقب) و پس از آن توسط میل گاردان به دیفرانسیل عقب شاسی و در نهایت توسط چرخ و تسمه به چرخ عقب منتقل می‌شود. در آخرین نقطه این موتورسیکلت هم رینگ‌های 18 اینچی هشت پره‌ای با ابعاد لاستیک 35/265 در مدل استاندارد و رینگ‌های 20 اینچی ده پره‌ای 35/255 قرار گرفته که بر روی محور چرخ آن یک سیستم ترمز دیسکی با دیسک 298 میلی‌متری و سیستم تعلیق مستقل با کمک فنر هیدروپنوماتیکی نصب شده است. پولاریس برای محافظت از چرخ و تسمه انتقال قدرت و همچنین هدایت تسمه بر روی چرخ تسمه، از محافظ و راهنمای فیبرکربنی استفاده کرده است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو