فونیکسریمکسبهتام

دبیر کل کانون لیزینگ ایران خبرداد

تبدیل شرکت های لیزینگ به موسسات مالی و اعتباری

عصر خودرو : دبیر کل کانون لیزینگ ایران با اشاره به پیش نویس لایحه قانون عملیات بانکداری بدون ربا که بزودی به مجلس تقدیم خواهد شد ، گفت: در صورت تصویب این پیشنهاد شرکت های لیزینگ تحت عنوان موسسه های مالی و اعتباری شناخته خواهد شد و این امکان را خواهد داشت که عملیات مالی را از طریق مرابحه انجام بدهند.

تبدیل شرکت های لیزینگ به موسسات مالی و اعتباری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، حبیب شیروانی در همایش لیزینگ و اقتصاد مقاومتی افزود: تبدیل شرکت های لیزینگ به موسسات مالی و اعتباری اتفاق بسیار خوبی در این صنعت محسوب می شود و امیدواریم مجلس شورای اسلامی و همچنین ارکان اقتصادی دولت به تحقق این امر کمک کنند.
    وی با اشاره به برخی از دغدغه های شرکت های لیزینگ از جمله موضوع مالیات بر ارزش افزوده ، نرخ سود و تأمین اعتبار گفت: یک سوم سرمایه گذاری در جهان از طریق صنعت لیزینگ انجام می شود و ضریب نفوذ لیزینگ در کشورهای توسعه یافته 20 تا 30 درصد است.
    دبیر کل کانون لیزینگ ایران با اشاره به این که حجم عملیات مالی لیزینگ در جهان 868 هزار میلیارد دلار است سهم اندک ایران در تأمین مالی از طریق لیزینگ را یادآور شد و گفت: کل حجم عملیات مالی در شرکت های لیزینگ ایران حدود 29 هزار میلیارد تومان است که این رقم در مقایسه با ترکیه که سابقه کمتری هم در صنعت لیزینگ دارد بسیار ناچیز است.
    شیروانی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی و شرایط جدید پس از جمع بندی هسته ای ابراز امیدواری کرد: شرکت های لیزینگ بتوانند در آینده نقش خود را در تأمین مالی به خوبی ایفا کنند.
    وی با اشاره به تعامل خوب ایجاد شده میان این کانون با مسئولان بانک مرکزی ، وزارت اقتصاد و وزارت راه و شهرسازی و سایر ارکان های اقتصادی دولت گفت: رقابتی شدن نرخ سود و تبدیل مجوز شرکت های لیزینگ از مجوز مدت دار به دائمی و امکان فعالیت لیزینگ مسکن از جمله موضوعات در حال پیگیری است.
    دبیر کل کانون لیزینگ ایران با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با وزارت راه و شهرسازی افزود: شرکت های لیزینگ آمادگی دارند تا با حل مشکلات مالی انبوه سازان به تأمین مسکن بویژه برای زوج های جوان کمک کنند.
    شیروانی با اشاره به این که صنعت لیزینگ به مردم خوب معرفی نشده است و افکار عمومی لیزینگ را بیشتر با صنعت خودرو می شناسند ، گفت: متأسفانه برخی شرکت های لیزینگ غیر مجاز نیز به این صنعت ضربه زده اند و این در حالیست که شرکت های لیزینگ که به صورت قانونی فعالیت دارند تاکنون حقی از مردم را تضییع نکرده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو