فونیکسریمکسبهتام

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

تردد روزانه ۱۱۷ هزار خودرو از کرج به تهران

عصر خودرو: وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر روزانه ۱۱۷ هزار خودرو از کرج به سمت تهران در حرکت هستند.

تردد روزانه ۱۱۷ هزار خودرو از کرج به تهران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از  مهر،  عباس آخوندی صبح پنجشنبه به منظور بررسی وضعیت حمل و نقل و امکانات این حوزه در غرب استان تهران به این منطقه سفر کرد.

    وزیر راه و شهرسازی در ابتدای سفر خود به غرب استان تهران مورد استقبال مسئولان استانی و منطقه ای قرار گرفت.

    در این سفر، سید حسین هاشمی استاندار تهران، نماینده مردم شهریار، ملارد و شهرقدس به همراه مسئولان محلی، وزیر راه و شهرسازی را همراهی می کنند.

    عباس احمد آخوندی، وزیر راه، مسکن و شهرسازی در حاشیه مراسم افتتاح پروژه ریل باس شهرستان قدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از طراحی چنین پروژه هایی، فراهم شدن و تسهیل دسترسی عموم مردم در شهرستان های استان تهران به پایتخت است.

    وی افزود: در صورت توسعه پروژه های ریلی، آزادراه های متصل به تهران همچون اتوبان تهران-کرج نیز با کاهش حجم عبور و مرور خودروها مواجه می شود.

    آخوندی گفت: پیرو بررسی های انجام شده، روزانه قریب به 117 هزار خودرو از سمت کرج به سوی تهران تردد می کنند که با تقویت خطوط ریلی می توان این حجم ازترددها را به خطوط ریلی منتقل کرد.

    وزیر راه وشهرسازی گفت: ایمنی، سرعت، صرفه جویی در مصرف انرژی ازمهمترین ویژگی هایی است که ضرورت طراحی و اجرایی شدن چنین طرح هایی را افزایش می دهد و با توجه به تاکید مجلس شورای اسلامی به ساماندهی شهرتهران، پروژه های ریلی بخش قابل توجهی از این هدف را تامین می کنند.

    وی با اشاره به لزوم چهار خطه شدن این پروژه عنوان کرد: توسعه خطوط در حال پیگیری است که با عملیاتی شدن آن به طور یقین روند حمل ونقل دراین مناطق، بیش ازپیش بهبود می یابد.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم این طرح از کرج به قزوین نیز گسترش یابد که در صورت دوخطه شدن و بهره برداری از آن ترافیک به نحو قابل توجهی کاهش می یابد.

    آخوندی افزود: با توجه به وجود خطوط ریلی در شمال وجنوب اتوبان تهران، درنظرداریم با اتصال دو خط به یکدیگر، گردش از شمال به جنوب بزرگراه را میسر کنیم که این طرح نیز گام مثبت و سازنده ای در جهت تسهیلروند حمل ونقل دراین خطه محسوب می شود.

    پروژه ریل باس طراحی شده از شهرستان هشتگرد به قدس و سپس به تهران متصل می شود وقیمت بلیط آن نیز در محور هشتگرد به تهران یک هزار تومان وازشهرستان قدس به پایتخت 500 تومان برآوردشده است.

    گفتنی است طی برنامه ریزی های طراحی شده، شش قطار در این محور سرویس ارائه می کنند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو