فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور کشور خبر داد

افزایش ۵ درصدی تردد در جاده‌های کشور و برخورد جدی با متخلفان

عصر خودرو: رئیس پلیس راهور کشور گفت: تردد در جاده‌های کشور در شهریور ماه امسال نسبت به دیگر روزهای فصل تابستان امسال حدود ۵ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۵ درصدی تردد در جاده‌های کشور و برخورد جدی با متخلفان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از تسنیم، سردار تقی مهری شامگاه پنجشنبه شب در حاشیه نشست فرماندهان لشکر 25 کربلا در گرگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فصل تابستان و به خصوص ماه شهریور ماه پرترددترین ماه در طول سال است و متاسفانه این ماه خونین‌ترین ماه سال از نظر تصادفات جاده‌ای نیز است.
    وی افزود: در شهریور ماه سال گذشته یک هزار و 800 نفر در جاده‌های کشور بر اثر تصادفات کشته شده و 31 هزار نفر هم مجروح شدند.
    رئیس پلیس راهور کشور تصریح کرد: از این تعداد کشته‌شدگان، 40 درصد رانندگان و 20 درصد عابران پیاده بوده‌اند که سرعت غیرمجاز از مهم‌ترین علت‌های این تصادفات است.
    مهری گفت: براساس بررسی‌های انجام شده سرعت غیرمجاز و تجاوز به چپ در هنگام رانندگی از مهم‌ترین علت‌های تصادف است و در چند روز گذشته در محور چمن بید شاهد برخورد یک دستگاه خودروی سواری با کامیون و کشته شدن 5 سرنشین خودرو بودیم.
    وی افزود: عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی از دیگر علت های تصادفات در جاده‌ها است و بیش از 37 درصد افرادی که در حوادث جاده‌ای کشته شده‌اند به علت عدم توجه به جلو و خستگی بوده است.
    رئیس پلیس راهور کشور افزود: در جاده‌های کویری مانند جاده‌های استان‌های اصفهان، یزد، کرمان و غیره خستگی و خواب آلودگی از مهم ترین علت‌های تصادفات است و متاسفانه محل استراحت مناسبی هم در این جاده‌ها وجود ندارد.
    مهری اظهار کرد: یکی دیگر از علت‌های تصادفات استفاده نکردن از کمربند ایمنی است که خوشبختانه بیش از 90 درصد رانندگان کشور کمریند می بندند و در چند روز گذشته در یکی از استان‌های جنوبی کشور شاهد بودیم که به علت خواب آلودگی راننده یک دستگاه اتوبوس واژگون شد و 4 نفر از مسافرانی که کمربند ایمنی را نبسته بودند، جان خود را از دست دادند.
    وی تصریح کرد: درخواست ما از مردم این است که سفرهای خود را به آخر ماه شهریور موکول نکنند که این امر سبب حجم تردد و ترافیک بالا در استان‌های زیارتی و سیاحتی خواهیم بود.
    رئیس پلیس راهور کشور افزود: حجم تردد در جاده‌های کشور در یازده روز نخست ماه شهریور نسبت به دیگر روزهای فصل تابستان امسال حدود 5 درصد افزایش یافته است.
    مهری اظهار داشت: پلیس نیز در این ایام و به خصوص نیمه دوم ماه شهریور ماه با همه کسانی که رانندگی پرخطر دارند و رانندگی خطرساز دارند چشم پوشی نخواهد کرد و براساس ابلاغ انجام شده همه رانندگانی که 2 تخلف حادثه ساز را همزمان انجام دهد برخورد شده و خودروی وی متوقف خواهد شد.
    وی افزود: پلیس با برنامه‌ریزی انجام داده در شهریور ماه با همه نیروهای خود و کمک نیروهای انتظامی در همه محورهای پرتردد کشور حضور دارد تا شاهد کاهش حوادث و ماهی کم خطر باشیم.
    رئیس پلیس راهور کشور اظهار داشت: در کمیته هماهنگی طرح‌های ویژه ترافیکی که همه سازمان‌های ترافیکی، اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی، قوه قضائیه و غیره تعاملات خوبی صورت گرفته تا شهریوری کم خطر داشته باشیم.
    مهری افزود: در برنامه پنج ساله تاکنون استان گلستان در این 4 سال متوالی یکی از استان های برتر در کاهش حوادث جاده ای بوده و استان‌های گیلان، لرستان و آذربایجان غربی نیز دیگر استان‌ها بودند.
    وی گفت: در 4 ماه نخست امسال نیز استان گلستان یکی از استان‌هایی بوده که در کاهش تصادفات موفق بوده است.
    رئیس پلیس راهور کشور افزود: نزدیک به 2 هزار نقطه حادثه‌خیز در دورن شهرها و 2 هزار نقطه حادثه‌ساز در جاده‌های بین شهری داریم که تاکنون اقدام های مناسبی برای کاهش آن‌ها و آشکارسازی این نقاط انجام شده است.
    وی افزود: مردم می‌توانند با تلفن 88255555 و سامانه راهور و تلفن گویای 120 با ما در ارتباط باشند و آخرین اطلاعات راه‌های کشور را کسب کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط