فونیکسریمکسبهتام

تحلیل‌گر بازار خودرو آمریکا در تلویزیون «سی‌ان‌بی‌سی» مطرح کرد

صنعت خودرو آمریکا نگران افزایش نرخ‌بهره فدرال‌رزرو

عصر خودرو:جان هامفری، نایب‌رئیس ارشد بخش عملیات جهانی خودرو در شرکت «جی.دی پاور و شرکا» طی مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌بی‌سی» تاثیر افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو بر صنعت خودروی آمریکا را مورد بررسی قرار داد.

صنعت خودرو آمریکا نگران افزایش نرخ‌بهره فدرال‌رزرو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به  نقل از اقتصادنیوز، جان هامفری در گفت‌وگو با «سی‌ان‌بی‌سی» ضمن اشاره به اینکه فروش خودرو بسیار خوب بوده و تقاضا بالاست، اظهار کرد: اصلی‌ترین نگرانی ما، اقدام فدرال رزرو است. چنانچه در ماه سپتامبر یا ماه‌های آینده به اندازه نیم‌درصد یا کمتر و بیشتر نرخ بهره را افزایش دهند، پیش‌بینی می‌کنیم سالانه 250 تا 300 هزار مشتری از بازار خودرو خارج شود.

    هامفری تأکید کرد که شاید این مقدار در بازار خودروی آمریکا با نرخ سالانه 17.1 میلیون فروش، چندان قابل توجه نباشد، اما اکنون در اوج هستیم و احتمال این وجود دارد که رقابت در این صنعت بیش از حد شدید شود.

    مجری‌ «سی‌ان‌بی‌سی» از جان هامفری پرسید که با در نظر گرفتن سه برند بزرگ به استثناء «جنرال‌موتورز» عملکرد بازار خودرو خوب بوده است اما عملکرد برندهای کره‌ای و ژاپنی حتی از آنها نیز بهتر یا در واقع فراتر از انتظار بوده است. این اتفاق چه دلیلی دارد؟ آیا به تمهیدات امنیتی از قبیل ایربگ و غیره مربوط می‌شود؟

    هامفری ضمن رد این موضوع، در پاسخ تصریح کرد: قیمت بنزین در آمریکا به‌طور تاریخی پایین است و هزینه تأمین مالی نیز بسیار کم است، بنابراین مردم در بازار فعالیت و پیشرفت کرده‌اند؛ و البته بین مردم آمریکا تمایل شدیدی به سمت ماشین‌های شاسی بلند و وانتی وجود دارد. میل خرید آمریکایی‌ها نیز همیشه به آن سمت بوده است.

    وی افزود:‌ در چنین بازاری، آن‌دسته از خودروسازان و برندهایی که ترکیبی از ماشین‌های شاسی‌بلند و سبک را تولید می‌کنند، مورد استقبال واقع می‌شوند. شرکت فورد 5 درصد و فیات کرایسلر 2 درصد رشد کرده است که بیشتر آن به خاطر جیپ و لندروور بوده است. بهره‌وری جنرال‌موتورز تقریباً صفر بوده است اما بخش کامیونت‌های برند «جی‌ام‌سی» رشد چشم‌گیری داشته است.

    به گفته هامفری در شرایط کنونی، شاسی‌بلند‌های سبک بازار بهتری دارند و در ماه آگوست، 57 درصد سهام حوزه خودرو به شاسی‌بلندها و کامیونت‌های سبک تعلق داشته که یعنی ادامه مسیری که بخش خودرو طی 12 ماه گذشته طی کرده است و چنانچه قیمت بنزین یا نفت خام به‌شدت افزایش نیابد، دلیلی برای تغییر رویه کنونی وجود ندارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو