فونیکسریمکسبهتام

خودروهای پرفروش امریکایی

عصر خودرو: بازار خودرو امریکا با محصولاتی جذاب از کمپانی های بزرگی چون جنرال موتورز، کرایسلر ، فورد و ... نقش مهمی در رشد و تکامل صنعت خودروی جهان داشته است.بسیاری از پیشرفت های امروز دنیای خودرو، سرآغازی در صنعت خودرو آمریکا داشته اند. مواردی چون اولین سیستم استارت الکتریکی، دنده اتوماتیک، سیستم تهویه هوای داخل کابین و ... همگی توسط خودروسازان آمریکایی ثبت و توسعه یافته اند.

خودروهای پرفروش امریکایی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، بازار خودروی امریکا با محصولاتی جذاب از کمپانی های بزرگی چون جنرال موتورز، کرایسلر ، فورد و ... نقش مهمی در رشد و تکامل صنعت خودروی جهان داشته است. بسیاری از پیشرفت های امروز دنیای خودرو، سرآغازی در صنعت خودروی آمریکا داشته اند. مواردی چون اولین سیستم استارت الکتریکی، دنده اتوماتیک، سیستم تهویه هوای داخل کابین و ... همگی توسط خودروسازان آمریکایی ثبت و توسعه یافته اند.

    علاوه بر این زبان طراحی محصولات این کشور نیز نه تنها طی دهه ها پرمخاطب بوده بلکه الهام بخش بسیاری از خودروسازان بین المللی در تولید محصولاتی مشابه بوده است. حال دریافت اطلاعاتی مرتبط با این بازار پرپتانسیل در نوع خود جالب توجه خواهد بود؛ مخصوصا آنکه بدانیم خودروهای پرفروش ترین های صنعت خودروی آمریکا کدام محصولات هستند. از این رو در گزارش امروز نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از خودروهای پرفروش که رکوردار بازار مصرف آمریکا هستند.

    فورد تورس



     

    از سال 1986 وارد خط تولید شد و تا به امروز 6 نسل مختلف از آن روانه بازار شده است. این خودرو محبوبیت زیادی میان خریداران دارد و از سال 1992 تا 1996 پرفروش ترین خودروی بازار آمریکا بوده است. در سال 2006 کمپانی فورد، تورس را از خط تولید خارج کرد اما یکسال بعد به دلیل تقاضای بالای مصرف کنندگان بار دیگر آنرا به خط تولید بازگرداند. بنابر اطلاعات موجود تا کنون 7.8 میلیون دستگاه تورس در بازارخودروی آمریکا به فروش رسیده است.

     

    اولدزموبیل88



     

    خودرویی است که از سال 1949 تا 1999 روی خط تولید قرار داشته و مدل های مختلفی از آن روانه بازار شده است. در تاریخ صنعت خودروی آمریکا اولدزموبیل 88 با ثبت رکورد فروش 8.8 میلیون دستگاه یکی از برترین ها به شمار می رود.

     

    فورد ماستنگ



     

    این خودرو نیازی به معرفی ندارد زیرا یکی از محبوب ترین های جهان است. هر کسی آرزوی سوار شدن بر این زیبای خاص را دارد. تا پایان سال 1965 برابر با 685989 دستگاه ماستنگ به فروش رسید که رکورد جالبی در نوع خود بود. ماستنگ فقط یک خودرو نیست بلکه افسانه ای پایان ناپذیر در صنعت خودرو محسوب می شود. نسل های مختلف ماستنگ تا به امروز 9.4 میلیون دستگاه فروش داشته که رکورد بسیار جالبی به شمار می رود.

    فورد فوکس



     

    این محصول در واع جایگرینی برای فورد اسکورت بود. قیمت پایین و قدرت زیاد از آن محصولی محبوب ساخت و تضمینی بر فروش موفق آن شد. انواع مختلفی از فوکس با امکانات متنوع روانه بازار شده است که همگی محصولاتی موفق بوده اند. فورد فوکس اس تی با موتور توربوشارژ 247 اسب بخاری یک 4 سیلندر تمام عیار برای جاده ها به شمار می رود. تا به امروز 10 میلیون فوکس در بازار خودروی آمریکا به فروش رسیده است.

     

    اولدزموبیل کوتلاس



     

    مدل های مختلفی از کوتلاس روانه بازار شد که هر کدام با دیگری تفاوت های اساسی داشته اند به هرترتیب از سال 1961 تا 1999، زمانی در اختیار این مدل قرار داشته تا فروش 11.9 میلیون دستگاهی خود را ثبت کند.

     

    شورولت ایمپالا



     

    در سال 1958 ایمپالا گرانترین خودروی خیابان های آمریکا بوده است. این آهوی زیبا در چندین نسل مختلف تا به امروز فروشی بالغ بر15 میلیون دستگاه داشته که رکوردی بسیار خوب محسوب می شود.

     

    فورد مدل تی



     

    فروش 19.6 میلیونی طی 19 سال برای این محصول از فورد بی نظیر است. فورد مدل تی از سال 1908 تا 1927 روی خط تولید فورد قرار داشته است. تی در واقع علتی برای محبوبیت خودرو در زمان اولین تولید خود بوده است.

     

    فورد فیستا



     

    یک سوپر مینی کار یا خودروی کوچک تمام عیار محسوب می شود که با فروش 16.5 میلیون دستگاهی یکی از پرفورش ترین های فورد است. از سال 1976 تا به امروز روی خط تولید قرار دارد و همچنان فروش بالایی دارد.

     

    فورد اسکورت



     

    این محصول در ابتدا برای فروش اختصاصی در اروپا طراحی شد و در گروه خودروهای کامپکت قرار دارد. تا سال 2002 تولید آن ادامه داشت و پس از آن از خط تولید خارج شد. براساس اطلاعات موجود 20 میلیون فورد اسکورت تا آن زمان به فروش رسیده است.

     

    فرود سری اف



     

    این وانت محبوب آمریکایی با گذشت 65 سال همچنان در صدر لیست پرفروش ترین های آمریکا قرار دارد. تا کنون 12 نسل از آن روی خط تولید فورد قرار داشته و فروشی برابر با 36 میلیون دستگاه را ثبت کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو