فونیکسریمکسبهتام

داخلی‌ها همچنان زیر قیمت کارخانه

کاهش ۱۰۰ هزار تا ۱۰ میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار

عصر خودرو : دامه رکود در بازار خودرو باعث کاهش ۱۰۰ هزار تا ۱۰ میلیون تومانی قیمت برخی خودروهای داخلی و خارجی شده است. در این میان قیمت اکثر خودروهای داخلی در بازار همچنان زیر قیمت کارخانه است، اما از خریدار خبری نیست.

کاهش ۱۰۰ هزار تا ۱۰ میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، نبود تقاضا برای خرید خودرو و دپو شدن خودروهای تولید داخل در پارکینگ خودروسازان باعث کاهش قیمت‌ها در بازار شده است. به این ترتیب قیمت خودرو در بازار فاصله بیشتری نسبت به قیمت کارخانه پیدا کرده و اکثر خودروها در بازار زیر قیمت کارخانه عرضه می‌شوند.

    این در حالی است که طی روزهای اخیر بحث‌هایی در مورد تصمیم خودروسازان برای افزایش قیمت محصولاتشان مطرح شده، اما با توجه به رکود بازار بعید است که چنین اتفاقی صورت گیرد. علاوه بر این، در حال حاضر شورای رقابت به‌ عنوان مرجع تعیین قیمت خودرو منتظر معرفی اعضا و رئیس جدید است و به‌ دلیل پایان یافتن مأموریت اکثر اعضای این شورا، جلسات آن برگزار نمی‌شود.

    * افت قیمت 300 هزار تومانی تندر90 اتوماتیک

    بررسی قیمت خودروها در بازار نشان می‌دهد که قیمت پژو 206 صندوقدار مدل V8 با 100 هزار تومان کاهش، در بازار به 36 میلیون و 900 هزار تومان رسیده و پژو 405 اس ال ایکس نیز با همین میزان کاهش قیمت، در بازار به مبلغ 30 میلیون و 100 هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود. نوع دوگانه‌سوز این خودرو نیز کاهش قیمت 200 هزار تومانی را تجربه کرده و در بازار با قیمت 31 میلیون تومان عرضه می‌شود.

    پژو پارس سال نیز با افت قیمت 100 هزار تومانی در بازار به قیمت 35 میلیون و 700 هزار تومان معامله می‌شود.

    در مورد تندر 90 گیربکس اتوماتیک تولید ایران خودرو نیز باید به افت 300 هزار تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت 47 میلیون و 200 هزار تومان در بازار اشاره کرد.

    سمند ال ایکس بنزینی هم با کاهش قیمت 100 هزار تومانی، این روزها در بازار به قیمت 30 میلیون و 100 هزار تومان عرضه می‌شود.

    طی روزهای اخیر قیمت ویتارا نیز با افت 5 میلیون تومانی در بازار به 130 میلیون تومان رسیده است.

    * کاهش یک میلیون و 800 هزار تومانی قیمت پارس تندر

    در بررسی بازار محصولات سایپا نیز باید به قیمت جدید پارس تندر اشاره کنیم که با کاهش یک میلیون و 800 هزار تومانی در بازار به 39.5 میلیون تومان رسیده است.

    در عین حال، قیمت تیبا تغییری نداشته و همچنان با قیمت 24 میلیون و 100 هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

    سایپا 131 مدل SE و سایپا 132 مدل SE نیز بدون تغییر قیمت به ترتیب 20 میلیون و 300 هزار تومان و 20 میلیون تومان در بازار معامله می‌شوند. قیمت سایپا 132 مدل SE نیز تغییری نداشته و این خودرو همچنان با قیمت 20 میلیون و 500 هزار تومان در بازار به مشتریان ارائه می‌شود.

    * افت یک تا 10 میلیون تومانی قیمت خارجی‌ها

    در بررسی بازار خودروهای خارجی نیز باید به افت یک میلیون تومانی قیمت کمری 2015 و عرضه آن به قیمت 181 میلیون تومان اشاره کنیم. قیمت لندکروز 2013 نیز در بازار با کاهش 10 میلیون تومانی به 610 میلیون تومان رسیده است.

    قیمت یاریس هاچ‌بک نیز با کاهش 2 میلیون تومانی به 110 میلیون تومان رسیده است.

    در مورد جک J5 دنده اتوماتیک هم باید به افت قیمت یک میلیون تومانی این خودرو اشاره کنیم که در حال حاضر به قیمت 59.5 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود. قیمت جک S5 نیز با افت 1.5 میلیون تومانی به 81 میلیون تومان رسیده است.

    درمورد لیفان X60 هم باید به کاهش یک میلیون تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت 59 میلیون تومان در بازار اشاره کرد.

    اپتیما 2015 و اسپورتیج 2015 نیز افت قیمت 2 میلیون تومانی را در بازار تجربه کرده‌اند و این روزها به ترتیب به قیمت 151 و 150 میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شوند.

    قیمت لکسوس RX350 نیز با افت 10 میلیون تومانی در بازار به 580 میلیون تومان رسیده است.

    قیمت مزدا 3 نیز با کاهش 2 میلیون تومانی به 112 میلیون تومان رسیده است.

    در مورد هیوندایی I 20 و سوناتا مدل 2015 نیز باید به کاهش قیمت 3 میلیون تومانی این خودروها در بازار اشاره کنیم که به ترتیب 78 و 165 میلیون تومان معامله می‌شوند.

    افت قیمت خودرو در بازار در شرایطی ادامه دارد که همه ساله با سپری شدن فصل تابستان و فرا رسیدن مهر ماه فروش خودرو با کاهش همراه می‌شود، این اتفاق در سال جاری همزمان با رکود سنگین بازار خودرو اتفاق می‌افتد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو