فونیکسریمکسبهتام

آیا خودروهای تولید داخل در خارج از کشور ارزان تر به فروش می‌رسد

عصر خودرو :کشور ما بعنوان یکی از ۱۵ تولیدکننده بزرگ خودرو در جهان سهم کوچکی در بازارهای صادراتی دارند.

آیا خودروهای تولید داخل در خارج از کشور ارزان تر به فروش می‌رسد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ کشور ما بعنوان یکی از 15 تولیدکننده بزرگ خودرو در جهان سهم کوچکی در بازارهای صادراتی دارد اما در چند سال اخیر با افزایش نرخ ارز خودروسازهای ایرانی بیشتر به فکر صادارت افتاده‌اند.

    درواقع در شرایط کنونی با افزایش ارزش دلار وضعیت برای صادرات خودروی ایرانی مساعد شده است.

    ایران با انجام مطالعات در بازار و شناسایی رقبا و رعایت استانداردها می‌تواند خودروهای متناسب با تقاضا را عرضه کند تا صادرات تداوم یابد و سهم ناچیز خود را افزایش دهد.

    آمارها حاکی از آن است که صادرات خودرو در سال گذشته 190 درصد رشد داشته که شامل 27 هزار دستگاه خودروی تولید داخلی است که نسبت به سال 92 شاهد رشد 90 درصدی بوده‌ایم.

    درهمین خصوص تفضلی معاون صادرات ایران خودرو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر خودروهای رانا، سمند و دنا به کشورهای عراق، ونزوئلا، سنگال و سوریه صادر می‌شود. 

    همچنین جوانی معاون صادراتی سایپا بیان کرد: در برنامه صادراتی خود خانواده پراید، پیکاپ، وانت و همچنین تیبا در دو مدل آن را در دستور کار داریم و صادرات در منطقه خاورمیانه به کشورهای عراق، سوریه، و در منطقه آسیای میانه به ارمنستان و آذربایجان در شرق اروپا به اوکراین و بلاروس و همچنین در شمال آفریقا به مصر، الجزایز و لیبی صادرات انجام می‌شود.

    **از شایعه تا واقعیت

    حال شایعاتی در فضای مجازی و در میان مردم مبنی بر ارزان‌تر بودن خودروهای داخل در خارج از کشور قوت گرفته است اما گزارش هاحاکی از آن است که نه تنها خودورهای داخلی در کشورهای دیگر ارزان‌تر فروخته نمی‌شوند بلکه گران‌تر از قیمت مصرف کننده داخلی هم می‌باشد.

    همانطور که به گفته تفضلی قیمت پژو پارس که در خارج از مرزها 34 میلیون تومان است برای مصرف کننده داخلی 33 میلیون تومان تمام می‌شود.

    همچنین جوانی نیز از قیمت پراید در بیرون از مرزها خبر داد و گفت: خودروی پراید فاقد ایربگ و ای بی اس با قیمت ده هزار دلار به مصرف کننده عراقی عرضه می‌شود در صورتی که قیمت آن در داخل کمتر است.

    حال با این تفاصیل و یک حساب سرانگشتی می‌توان فهمید که قیمت پایین خودروهای داخلی در پشت مرزها شایعه است و این کار ارزآوری برای کشور به همراه دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو