فونیکسریمکسبهتام

خیز فرانسه برای تصاحب بازار ایران و درسی که باید از گذشته گرفت

عصر خودرو: طی هفته‌های جاری دو هیأت بزرگ اقتصادی فرانسوی به ایران سفر می کنند که این موضوع دور جدید مذاکرات فرانسوی‌ها را با خودروسازان ایران تقویت می‌کند.

خیز فرانسه برای تصاحب بازار ایران و درسی که باید از گذشته گرفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، تقریباً 52 روز گذشته بود که یک هیأت اقتصادی فرانسوی به همراه وزیرامورخارجه این کشور وارد ایران شد. ورود این هیأت به کشوریادآورتجربه‌های تلخ همکاری بخش‌های مختلف اقتصادی با فرانسوی‌ها بود. همکاری‌هایی که بیشتر به‌نفع شریک فرانسوی بود و از آن طرف ایرانی‌ را با ضررهای زیادی روبه‌رو کرد.

    برهمین اساس اولویت اصلی فعالان اقتصادی کشوردرهمکاری جدید خود با فرانسوی‌ها رعایت منافع ملی و سرمایه گذاری مستقیم شرکاء درکشور قرار گرفت.

    برای تحقق این موضوع صنعت خودروسازی کشور که در همکاری‌های گذشته خود با فرانسوی‌ها آسیب‌های جدی را متحمل شده بود برآن شد تا علاوه بر دریافت زیان‌های وارده شرکت‌های رنو و پژو برصنعت خودروسازی؛ دور جدید همکاری ها خود را با سیاستگذاری‌های مناسبی با فرانسوی‌ها آغاز کند.

    درحال حاضرازآغازمذاکرات جدی خودروسازان با فرانسوی‌ها چندین ماه می‌گذرد اما هنوز خبری از دریافت زیان و تنظیم یک قرارداد نهایی نیست وهمچنان دو طرف در حال مذاکره هستند.

    این امر درحالی است که براساس اخباردر دوشنبه هفته جاری (21 سپتامبر) یک هیأت بزرگ اقتصادی فرانسوی متشکل از 130 شرکت به همراه دو وزیر تجارت و کشاورزی به ایران سفر خواهند کرد که حضور دو شرکت توتال و پژو گمانه زنی انعقاد قرار داد نهایی میان فرانسوی‌ها و خودروسازان را تقویت می‌کند.

    علاوه بر این 10 روز بعد از سفر این هیأت اقتصادی قراراست هیأتی از قطعه سازان و خودروسازان فرانسوی هم به ایران سفر کنند. این امرنشان می دهد که فرانسوی‌ها خیزجدی برای حضور پررنگ خود در بازار ایران و به ویژه صنعت خودروسازی کشور برداشته اند.

    اما نباید این نکته را فراموش کرد که فرانسوی ها در طول تاریخ شریک مطمئنی برای ایرانی‌ها نبوده‌اند و باید با سیاست گذاری منطقی با این شریک تجاری برخورد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو