فونیکسریمکسبهتام

خواب زودهنگام زمستانی درراه است؟

حال وروز این روزهای بازارخودرو

عصر خودرو : سفرهای تابستانی به روزهای پایانی رسید و دیگر نمی‌توان امید چندانی به رونق بازار خودرو داشت.فعالان بازار می‌گویند پرونده معاملات تابستانی را بسته‌اندوممکن است که خواب زودهنگام زمستانی بازاردر راه باشد.

حال وروز این روزهای بازارخودرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، روزهای پاییزی، امسال زودهنگام از راه رسیده‌اند. سفرهای تابستانی به روزهای پایانی رسیده است و جاده‌ها به زودی، آرامش پاییزی را احساس می‌کنند. در این میان، بازار خودرو هم که اوضاع و احوال متفاوتی از سال‌های قبل را تجربه کرده است، شاید دیگر به این راحتی‌ها رونق به این بازار حالا حالاها باز نگردد. تجربه همه ساله هم این را نشان می‌دهد که بعد از اتمام فصل سفرها، بازار به آرامشی رو می‌آورد که تجدیدقوایی برای معاملات پایان سال داشته باشد.

    فعالان بازار خودرو می گویند که پرونده خرید و فروش‌های تابستانی خودرو را بسته‌اند و می ترسند که رکود بازار تشدید شود. قیمت‌ها همچنان در کف است و امیدی هم به تکان خوردن آن نیست. خودروسازان اما همچنان تلاش دارند تا با طرح‌های متنوع فروش اعم از نقدی و اقساطی، بازار را اندکی گرما بخشند اما پاسخی که مشتریان به طرح‌های آنها می‌دهند، چندان مثبت نیست. 

    حتی خریدارانی هم که اندکی در اوضاع فعلی بازار، برای خرید خودرو پیش قدم می شوند هم در فضایی از شک و دودلی انتخاب خود را انجام می‌دهند؛ حتی برخی از آنها نیز در نیمه راه پشیمان می شوند و باز می گردند و پول خود را پس می‌گیرند و به امید کاهش بیشتر قیمت می‌نشینند. اینجا است که مکانیزم عرضه و تقاضا به بهترین شکل، بازار را به سمت رقابتی شدن پیش می برد، البته فضای رقابتی در بازار خرید و فروش خودروهای دست دوم. هر کس ارزان‌تر بفروشد، می تواند قاپ مشتریان را بدزد و هر کس که واقعا نیاز دارد، برای خرید وارد بازار می شود.

    این روزها بازار خودرو، روزهای سردرگمی را سپری می‌کند. مردم همچنان در عدم خرید خودرو سرسختی می‌کنند و برخی فعالان بازار هم می گویند که احتمال خواب زمستانی زودهنگام هم در بازار خودرو، قدرت فراوانی دارد. آنها می گویند که یخ بازار معاملات خودرو، به این زودی‌ها نمی‌شکند. 

    یک فعال خودرو  می‌گوید: معاملات بازار خودرو به شدت افت کرده است و حتی خبرهای منتشره مبنی بر ورود خودروهای جدید به بازار هم، دیگر بازار را تکان نمی‌دهد. بسیاری از فروشندگان به این فکر افتاده‌اند که کمتر خودروهای صفر کیلومتر یا دست دوم از مردم بخرند در حالی که در گذشته فروشندگان خودرو به دنبال پارکینگ‌هایی بودند که خودروهای خریداری شده خود را آنجا انبار کنند و در وقت مناسب بفروشند.

    او می افزاید: مردم هنوز هم برای گرفتن قیمت به بنگاه‌های معاملات خودرو مراجعه می کنند اما خریدی انجام نمی دهند و همچنان در بازار سرسخت هستند، نمی خرند و حتی برای فروش هم کمتر مراجعه می کنند، چراکه خودروهایشان خریداری ندارد و تنها با این جمله از سوی نمایشگاه داران مواجه می شوند که باید خودرو را چند روز در مغازه بگذاری تا برایت بفروشیم، البته تضمینی هم وجود ندارد که بعد از چند روز بفروشند و پولی به دست مشتری برسد.

    این فعال بازار خودرو می گوید: در گذشته حتی دلالی در بازار خودرو سود کلانی داشت اما این روزها دلالی هم دیگر صرفه ندارد و یک نمایشگاه دار، حاضر نیست که پولش را به بازاری بیاورد که آینده اش معلوم نیست، چراکه ممکن است خودرو بخرد و ارزان شود یا ممکن است که حتی هزینه نگهداری خودرو در پارکینگ هم به اوتحمیل شود؛ پس نمایشگاهداران بخش عمده ای از پول های خود را از خرید و فروش خودرو به بانکها سپرده‌اند تا سود تضمین شده بگیرند.

    به هرحال، این روزها بازار خودرو حال و روز خوشی ندارد، آینده اش معلوم نیست و مشتریان و فروشندگانش در سردرگمی به سر می برند. نمی‌دانند بخرند، نخرند، بفروشند یا نفروشند. مدل‌های جدید چه قیمتی دارد و چه آینده ای پیش روی معاملات خودرو قرار دارد.

    قیمت انواع خودرو در بازار

    هم اکنون قیمت هر دستگاه خودرو پژو 405 جی‌ال‌ایکس در بازار آزاد 27 میلیون و 500 هزار تومان، هر دستگاه خودروی پژو 405 دوگانه سوز 29 میلیون و 700 هزار تومان، هر دستگاه پژو 405 اس‌ال‌ایکس 29 میلیون تومان، پژو پارس سال 33 میلیون و 500 هزار تومان، پارس دوگانه سوز 36 میلیون و 100 هزار تومان و پارس اتومات دو ایربگ نیز 41 میلیون و 300 هزار تومان است.

    همچنین هر دستگاه پژو 206 تیپ 2 در بازار 31 میلیون و 100 هزار تومان، پژو 206 تیپ 5 در بازار 33میلیون تومان، پژو 206 صندوقدار  وی 8 معادل 33 میلیون و 500 هزار تومان، رانا 30میلیون و 900 هزار تومان، تندر 90 ای2 معادل 36میلیون و 900 هزار تومان، تندر 90 اتومات ای2 معادل 46 میلیون تومان، سمند SE معادل 27میلیون و 200 هزار تومان، سمند LXمعادل 29 میلیون تومان و سمند EF7 نیز 27میلیون و 700 هزار تومان است، همچنین قیمت هر دستگاه رنو کپچر نیز 115 میلیون تومان در بازار است.

    بررسی های میدانی نشانگر این است که قیمت هر دستگاه پراید 111 معادل 19 میلیون و 600 هزار تومان، پراید 131 معادل 18 میلیون و 500 هزار تومان، پراید 132 معادل 19 میلیون و 200 هزار تومان، پراید 141 معادل 18 میلیون و 300 هزار تومان، تیبا 23 میلیون و 600 هزار تومان و تیبا هاچ بک نیز 25 میلیون و 900 هزار تومان است.

    همچنین قیمت هر دستگاه خودرو آریو با گیربکس دستی 45 میلیون تومان، آریو با گیربکس اتوماتیک 52 میلیون و 500 هزار تومان، کیا سراتو 1600 دنده‌ای 73 میلیون و 500 هزار تومان و کیا سراتو 1800 اتومات 82 میلیون و 500 هزار تومان است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو