فونیکسریمکسبهتام

بازار خودرو چشم انتظار تصمیم شورای رقابت؛

مرجع قیمت‌گذاری تغییر می‌کند؟

عصر خودرو : بازار خودرو در حالی همچنان در رکود است که شورای رقابت به عنوان متولی قیمت گذاری خودرو به دلیل عدم معرفی اعضاء جدید سه ماه است که در تعطیلی به سر می برد.

مرجع قیمت‌گذاری تغییر می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، شورای رقابت حدود سه ماهی است که نخستین دوره فعالیت 6 ساله خود را  پشت سر گذاشته و برای برگزاری جلسات جدید منتظر معرفی اعضاء جدید است. اما تاکنون معرفی اعضاء انجام نشده و این امر عاملی برای عدم برگزاری جلسات شورای رقابت شده است.

    شیوا رئیس شورای رقابت در همین ارتباط گفته که هنوز حکم 8 نفر از اعضاء به امضاء رئیس جهمور نرسیده است البته رئیس قوه قضائیه هم حکم دو نفر از قضات دیوان عالی کشور را امضاء نکرده است. علاوه بر این رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران هم نماینده جدید خود را به شورا معرفی نکرده است.

    وی با اعلام اینکه مکاتبات زیادی را با سه قوه برای نهایی شدن معرفی نمایندگان خود به شورای رقابت انجام داده‌ایم، افزود: اما متأسفانه تاکنون با گذشت بیش از چند ماه اعضاء جدید معرفی نشده و جلسات شورای رقابت در بلاتکلیفی قرار دارد.

    این روزها شورای رقابت در حالی به دلیل معرفی نشدن اعضاء جدید تشکیل جلسه نمی‌دهد که بازار خودرو همچنان در بلاتکلیفی قرار داشته و کمتر خریداری در آن دیده می شود. مردم به امید ارزانی خودرو تمایلی به خرید ندارند اما خودروسازان با اصرار بر عدم ارزانی خودرو، حتی معتقدند نهادهای تولید افزایش یافته و شورای رقابت باید درخواست‌های ما مبنی بر افزایش قیمت خودرو را در دستور کار خود قرار دهد.

    از آن طرف وزارت صنعت و به ویژه نعمت زاده معتقد است بازار خودرو انحصاری نبوده و شورای رقابت نباید قیمت گذاری آن را انجام دهد. به همین منظور حدود 8 ماه پیش با ارسال نامه ای به شورای اقتصاد خواستار غیر انحصاری بودن بازار خودرو شد. هر چند هنوز شورای اقتصاد پاسخی به درخواست وزارت صنعت نداده است اما بلاتکلیفی چند ماهه جلسات شورای رقابت این احتمال را به وجود می آورد که شاید در آینده مرجع قیمت گذرای خودرو تغییر و دستگاه دیگری متولی این موضوع خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو