فونیکسریمکسبهتام

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی:

۵۲۰ لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان جنوبی کشف شد

عصر خودرو : فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی از کشف ۵۲۰ لیتر سوخت قاچاق در مرزهای استان طی شش‌ماهه نخست سال جاری خبر داد.

۵۲۰ لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان جنوبی کشف شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»به نقل از مهر، احمد شهرکی صبح چهارشنبه در نشست خبری ضمن تأکید به فرموده مقام معظم رهبری که مرز هر کشور به‌منزله ناموس آن کشور است، اظهار کرد: مرزها از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و در اولویت کاری نیروی انتظامی است.

    وی با اشاره به 465 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان اظهار کرد: مرز خراسان جنوبی یکی از امن‌ترین مرزها به لحاظ ولایت مداری و ارزشمندی مردم استان و همکاری خوب مرزنشینان با 25 هزار نفر جمعیت است.

    وی از تعاملات خوب مرزنشینان و دستگاه‌های استان و نیروهای نظامی، امنیتی و اطلاعاتی در مرز خبر داد و گفت: خدمت در مرز شرایط خاصی را می‌طلبد و عمق و فعالیت کار در مرز را نمی‌توان به‌آسانی بیان کرد.

    وی بابیان اینکه امسال هفته ناجا به‌عنوان اقتدار پلیس، همدلی و هم‌زبانی، امنیت و آرامش نام‌گذاری شده است، ادامه داد: برای برگزاری این هفته برنامه‌ها و طرح‌هایی به‌صورت مشترک و مستقل پیش‌بینی‌شده است.

    وی تجدید بیعت با آرمان‌های امام خمینی (ره)، دیدار با قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در استان، برپایی چادرهای امدادی و بهداشتی در مصلاهای نماز جمعه در شهرستان‌ها، اهدای خون توسط کارکنان، همایش بزرگ مرزنشینان در هنگ‌های مرزی گز یک و نهبندان، برگزاری رزمایش در مرز، اجرای برنامه پاک‌سازی همزمان با پلیس مرزی کشور افغانستان را از برنامه‌های هفته ناجا دانست.

    بهره‌برداری از دو برجک مرزی

    وی بابیان اینکه مرزها در خراسان جنوبی وضعیت مناسبی دارند، اظهار داشت: امسال در 3 پاسگاه و 6 برجک آب‌رسانی بااعتباری بالغ‌بر 1 میلیارد و 276 میلیون تومان در حال اتمام است که در هفته ناجا افتتاح خواهد شد.

    وی از احداث جاده آسفالت مرزی در محدوده میل 73 در مرز گزیک خبر داد و گفت: 12 کیلومتر در این محدوده آسفالت خواهد شد که 2 میلیارد 400 میلیون تومان برای آن هزینه شده است.

    وی بابیان اینکه 2 برجک مرزی بااعتبار 220 میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: احداث و مرمت کانال خاک‌ریز از دیگر اقدامات مرزبانی است.

    وی با اشاره به اینکه برق‌رسانی برای برجک‌ها بسیار اهمیت دارد، افزود: در 17 برجک برق‌رسانی شروع‌شده و 650 میلیون تومان برای آن تخصیص پیداکرده است.

    وی بابیان اینکه مأموریت مرزبانی در مرزها بیشتر به‌صورت دیدبانی، پیش‌بینی و پیش‌گیری است، اظهار داشت: مدیریت مرز به دلیل تعاملاتی که می‌تواند منشاء توسعه برای استان باشد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

    وی از وجود 4 بازارچه مرزی در استان خبر داد و گفت: بخش عمده تعاملات در بازارچه ماهیرود است و 3 بازارچه دیگر در برخی مواقع فعال است.

    کشف 750 کیلوگرم مواد مخدر توسط نیروهای مرزبانی

    وی بابیان اینکه در 6 ماهه اول امسال 750 کیلوگرم مواد مخدر کشفیات داشته‌ایم، اظهار کرد: 117 کیلوگرم از این کشفیات در نوار مرزی و باقی آن در عقبه مرز و ورودی استان مجاور بوده است.

    شهرکی از دستگیری 23 نفر از قاچاقچیان در 6 ماهه نخست سال خبر داد و گفت: 12 دستگاه خودرو و موتورسیکلت در این زمینه توقیف‌شده است.

    وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال 520 لیتر سوخت قاچاق در استان کشف و ضبط‌شده است، افزود: 8 نفر در این زمینه دستگیر و 10 دستگاه خودرو توقیف‌شده است.

    وی از 16 نفر متجاوز مرزی در طول 6 ماهه نخست سال خبر داد و گفت: متجاوزان مرزی در استان خراسان جنوبی سال قبل 27 نفر بوده که در مقایسه با امسال 47 درصد کاهش داشته است.

    وی از 58 ملاقات مرزی در هنگ‌ها خبر داد و گفت: بر اساس ارتقاء تعاملات 51 مورد ملاقات مرزی مربوط به مرزبانان درجه 2 بوده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو