فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی

افزایش ناوگان جاده‌ای برای اربعین امسال امکانپذیر نیست

عصر خودرو- رئیس سازمان راهداری بیان کرد: نمی‌توانیم برای یک هفته جابه‌جایی زوار اربعین، تعداد زیادی اتوبوس خریداری کنیم و در بقیه ایام سال این اتوبوس‌ها بدون مسافر‌ تردد کنند، نمی‌توان انتظار داشت در ایام اربعین امسال نیز مشکلی در جابه‌جایی زوار رخ ندهد.

افزایش ناوگان جاده‌ای برای اربعین امسال امکانپذیر نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، داود کشاورزیان درباره آماده‌سازی ناوگان اتوبوسی جاده‌ای برای ایام اربعین امسال و برنامه سازمان راهداری برای تأمین ناوگان این اجتماع بزرگ مسلمانان توضیح داد: با وجود آنکه سال گذشته با خیل عظیم جمعیت زائران اباعبدالله مواجه شدیم، اما شرکت‌های مسافربری توانستند تا حدی این حجم سنگین مسافران را جابه‌جا کنند.

    وی افزود: باید پذیرفت که ناوگان مسافری جاده‌ای کشور برای تقاضای مشخص وجود دارد و سرمایه‌گذاری در این بخش روشن است؛ ‌نمی‌توان انتظار داشت که برای هر تعداد زوار که در ایام اربعین به عراق سفر کنند، ناوگان فراهم خواهد بود و یا اینکه در برگشت هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

    معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: به هر حال ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای که در کشور فعالیت می‌کند ظرفیت مشخصی دارد ‌و با این ظرفیت هم باید در کنار مأموریت عادی خود، ‌حدود 4 تا 5 روز از سال ‌تقاضای زائران اباعبدالله را پاسخ دهد.

    کشاورزیان با بیان اینکه کل ناوگان اتوبوسی کشور در اختیار بخش خصوصی است، افزود: مردم این شرایط را درک کنند و خود را با شرایط ما هماهنگ کنند؛ ما نمی‌توانیم برای یک روز یا یک هفته نیاز در سال، تعداد زیادی اتوبوس خریداری کنیم و در بقیه ایام سال این اتوبوس‌ها بدون مسافر‌ تردد کنند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سؤال که ممکن است در سال جاری باز هم مشکلات سال گذشته برای جابه‌جایی زوار رخ دهد؟ اظهار داشت: طبیعی است که نمی‌توان انتظار داشت در ایام اربعین امسال نیز مشکلی در جابه‌جایی زوار حرم اباعبدالله رخ ندهد؛ این امر طبیعی است.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: افرادی که به خود زحمت می‌دهند و پیاده چندین روز برای زیارت طی طریق کنند، باید این مسائل را درک کنند و خود را با این مشکلات وفق دهند.

    کشاورزیان اظهار داشت: البته پس از اربعین سال گذشته، جلساتی در سازمان حج و زیارت برگزار شد، در ابتدا ستادی در وزارت کشور شکل گرفت و سپس با تدبیر مقام معظم رهبری، مدیریت این امر به سازمان حج و زیارت واگذار شد و تحت نظارت نمایندگی ولایت فقیه، جلساتی به طور منظم برای ساماندهی این ترددها در ایام اربعین برگزار می‌شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد:‌ به هر حال امیدواریم در سال جاری بتوانیم این مأموریت را به خوبی انجام دهیم و روان‌سازی عبور انجام شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو